Start damesdagen vanaf 1 juli

24-06-2020 13:43

We kunnen er weer tegenaan vanaf volgende week. Het wordt natuurlijk ook wel tijd dat er weer wat structuur in ons golfleven komt! Met de versoepelingen die aangekondigd zijn/worden per 1 juli starten we dan ook maar direct op 1 juli met de eerste damesdag van dit zomerseizoen. Omdat er geen beperkingen meer zijn t.a.v. het aantal deelnemers, verwachten we een grote opkomst!

Afgelopen winter hebben we naast de 18-holeswedstrijd ook een 9-holeswedstrijd ingevoerd. De belangstelling hiervoor was dusdanig groot dat we hiermee graag door willen gaan. Zoals het er nu naar uitziet zal deze wedstrijd afwisselend op oost en west gespeeld gaan worden.

Het minimum aantal deelnemers voor de 9-holeswedstrijd is vastgesteld op 6 en voor de 18-holeswedstrijd op 10. Bij minder deelname is er dus geen wedstrijd! Wij gaan er natuurlijk vanuit dat dit slechts hypothetische mogelijkheden zijn. Wij verwachten namelijk dat iedereen blij is om elkaar weer te zien en om weer eens met anderen aan een wedstrijd mee te kunnen doen. Het wordt bovendien een prachtige zomer, we kunnen niet weg, dus laten we er met z’n allen een mooie tijd van maken!

Alles gaat vanzelfsprekend gebeuren met inachtneming van alle bekende coronamaatregelen, die iedereen zelfs midden in de nacht desgevraagd kan opdreunen en die ik hier dan ook niet zal herhalen. Kort samengevat: gebruik je gezonde verstand!

Toch ontkomen we er niet aan enkele specifieke aanpassingen vóór, tijdens en na de wedstrijden nader uit te leggen.

• Wij vragen om, liefst gepast, de bijdrage van € 3,50 zelf in het geldkistje te doen.
  • Je kunt zelf je eigen kaart pakken van de tafel, kaarten worden niet geruild. Je vult zelf je eigen score in en daarnaast die van je marker. Na afloop controleer je samen de scores en voer je zelf je slagen in op de zuil in de hal of op je telefoon. De kaarten hoeven niet getekend en niet ingeleverd te worden.
  • Tijdelijke plaatselijke regel voor plaatsen van de bal in de bunker, zolang harken nog niet aanwezig zijn: De speler mag eenmaal de bal plaatsen op een plek naar keuze in de bunker binnen de lengte van een scorekaart of binnen 15 cm van de oorspronkelijke ligging niet dichter bij de hole. Het gebied waar de bal geplaatst wordt, mag niet verbeterd worden. Na het spelen van de bal graag zo goed mogelijk sporen en voetstappen proberen glad te strijken.
  • Last but not least: de prijsuitreiking. Het wordt er steeds gezelliger op!! De prijzen moeten namelijk zelf van de tafel gepakt worden, een welgemeende handdruk ter felicitatie laat staan een hug behoort niet meer tot de mogelijkheden. Overigens worden de winnaars nog wel publiekelijk bekend gemaakt, dat iemand niet denkt: “ach ik heb weliswaar slecht gespeeld, maar het is al zolang geleden dat ik iets gewonnen heb, laat ik er eens eentje ophalen”.

Wij van de damesdagcommissie adviseren de damesdagen!

Met vragen, op- of aanmerkingen mits opbouwend, suggesties en wat dies meer zij, kun je terecht bij Arda (vd Wal), Emmy (Palmboom), Gonnie (vd Werf), Iet (Pranger) of Willy (Reitsma).