Selectiecriteria Fries Amateur Kampioenschap 2020.

23-07-2020 14:33
Dit jaar wordt het Fries Amateur Kampioenschap (FAK) door onze vereniging georganiseerd en wel op zondag 6 september.
Dit betekent dat de teams zullen bestaan uit 6 heren en 6 dames.
Het kampioenschap is opgezet om de beste vrouwelijke en mannelijke amateur golfer van Friesland te bepalen.
Tevens om te bepalen wie de beste golfclub van Friesland is

Om voor de Groenester mee te mogen doen aan de Friese Amateur Kampioenschappen gelden de volgende selectiecriteria:
De beste heren worden bepaald aan de hand van de 2 beste bruto resultaten uit de maandwedstijden vanaf de backtee zoals meetellend voor de maandwedstrijden en strokeplay wedstrijden op de GS en NGF wedstrijden (wedstrijd en resultaten zelf door geven aan de TC) te samen met actuele handicap. Tevens behoudt de TC zich het recht voor om 2 wildcards uit te delen.

De 4 beste dames worden bepaald aan de hand van de 2 beste bruto resultaten uit de maandwedstrijden vanaf de backtee zoals meetellend voor de maandbeker en strokeplay wedstijden op de GS en NGF wedstijden (wedstijden en resultaten zelf doorgeven aan de TC) te samen met actuele handicap. Tevens behoudt de TC zich het recht voor om 2 wildcards uit te delen.

Uiteraard gelden bovenstaande criteria alleen indien de spelers/speelsters beschikbaar zijn.

Met vriendelijke groeten namens de TC Marten Post