Donderdag 23 juli 2020: een Top golf Herendag, kort verslag.

24-07-2020 16:54
Het weer zat (eindelijk) mee en een aantal deelnemers (60) was boven verwachting. Voorafgaand aan de wedstrijd(en) was er enige discussie over de wijze waarop een  18 holes wedstrijd en een 9 holes wedstrijd kon worden gecombineerd. Ondanks de nodige inspanning lukte dat (nog) niet helemaal.
De flights van de heren die 9 holes wilden spelen konden (na start van de laatste 18 holes flight) op “West” afslaan. Het werd een succesvolle middag. Van de 7 deelnemers verbeterden 3 hun persoonlijke handicap. Rob de Jong wist met een score van 21 punten (over 9 holes) de prijs in de wacht te slepen. Maar ook Henk Jager, met 20 punten en Harry Luurs met 19 punten deden het prima. Een doosje ballen van de sponsor “Frans Hettema Makelaardij”, voor verbetering van de handicap, viel alle drie ten deel. Op bijgaande foto is goed te zien dat deze heren jarenlang aan hun techniek hebben geschaafd en in staat zijn een prima “swing” te etaleren.

In de 18 holes wedstrijd werd voor het eerst dit seizoen gestreden om de Neary (hole 6) en de Leary (hole 16), met dank aan sponsor Primera Post. Coronaproof kon de pin worden verplaatst en met eigen potlood de naam worden bijgeschreven. Winnaars werden Eric Lagendijk en Ed van ’t Westende. Een van de aanwezigen gaf als tip voortaan een ontsmettingsmiddel te plaatsen bij de pin, waarvan akte.

Zoals gezegd, de opkomst was geweldig, reden om het prijzenpakket uit te breiden. Over 3 categorieën werden iedere keer 3 prijzen uitgereikt. En dat naast de Birdieballen (5 stuks, sponsor Riedpolder W. Kroon) en er was een Eagle. Frits van der Meer scoorde deze op hole 2. Ook in deze wedstrijd wisten 3 spelers hun handicap te verbeteren, Roel Duursma en Lex van der Bij, Ieder met 39 punten en Anton Duursma met 40 punten. En daarmee waren ze tevens winnaar in hun respectievelijke categorieën. Prima scores en mede door de begeleiding van Marshal Joop Bleeker en de service van het Horecateam was het een Top Golf Herendag. Op bijgaande foto wordt Anton Duursma bewonderend gadegeslagen door flight genoten Frank Monfils en Gerrit Huizinga.

Punt van aandacht voor de te toekomst is een verdere integratie van de 9 holes wedstrijd met die van de 18 holes. Als dat lukt kan er vast en zeker vaker op eenzelfde grote opkomst worden gerekend.

Wedstrijdleiding.