Starters wedstrijden Cross Country en Par 3

28-09-2020 16:48

Zaterdag 26 september werd, in het kader van de feestweek, de traditionele cross country wedstrijd voor startende golfers gespeeld.

Op baan West was een uitdagende route uitgestippeld; alle deelnemers kregen een "spoorboekje" mee voor de te spelen wedstrijd. Onder begeleiding van een zestal mentoren was dit voor veel beginnende golfers een grote uitdaging. Immers, in de meeste gevallen nog maar net een gewend aan de gewone route en dan nu kriskras door de baan. Maar het enthousiasme was groot en de golfers kwamen met grote smiles op het gezicht weer terug in het clubhuis!
Daarnaast werd onder begeleiding van mentoren een wedstrijd gespeeld op de par-3 baan door startende golfers zonder baanpermissie. In enkele gevallen al na het volgen van een tweetal lessen. Ook deze groep kwam enthousiast terug!
Het doel van deze wedstrijden is te zorgen voor integratie in de club en kennismaking met andere startende golfers. Daarnaast is het natuurlijk leuk je te meten met andere golfers. Vaak worden afspraken gemaakt om samen eens te gaan golfen.
Zonder hulp van de mentoren kunnen deze wedstrijden niet georganiseerd worden. Ik dank hen dan ook heel erg voor hun inzet.

De volgende wedstrijd is op zaterdag 24 oktober vanaf 09:30 uur en staat open voor inschrijving van alle golfers vanaf de eerste les t/m handicap 54.

Graag tot dan!

Liesbeth Vrieswijk