TGIF VAN DE ORANJE TEE’S.

19-10-2020 16:34
Wat een prachtige dag! Niet alleen wat betreft het weer (daar hebben we een abonnement op), maar ook wat deelnemers betreft. Maar liefst 14 dames en 25 heren gingen de strijd aan vanaf - traditioneel tijdens de laatste wedstrijd in het jaar - de oranje tees.
Op voorhand lijkt het niet zo moeilijk, maar dat valt vies tegen, slechts drie spelers wisten 36 punten of meer te halen. Het moet gezegd: met 1 hole minder. Dat is trouwens een verhaal apart, de baan heeft onderhoud nodig, dat is duidelijk. Maar nu voor de tweede keer achter elkaar trof het de TGIF! Naar mijn mening had dat best anders gekund. Trouwens bij de baanstatus stond de baan gewoon qualifying ..., en op hole 2 (waar het onderhoud zou plaats vinden) was in geen velden of wegen iets te zien.  Toch bleek dat midden in de wedstrijd er een traktor even bij moest, het ging maar om een halfuurtje… Erg jammer dat er dan niet een beetje begrip bij de greenkeepers is om een uurtje later dat werk te doen.
Komen we nu bij de prijzen! Om welbekende reden was er geen prijsuitreiking e.d., maar toch vond ik dat de winnaar een prijs moest krijgen. Met sponsor Krikke een rollade geregeld en de volgende dag prijswinnaar Thys Tjalma deze overhandigd (zie foto).

Thys had 40 stf. punten! Als tweede is geëindigd Wessel Bouman met 37 stf. punten en als derde Andrik Waalkens met 36 punten. De eerste dame was Agnes Ploegstra met 31 stf.punten. Dan werden er maar liefst 38 birdies geslagen, waarvan door Ed van’t Westende zes keer! Jitze Monsma vijf keer! en Wytze Veenstra vier keer!
En niet te vergeten Andrik Waalkens met een EAGLE op hole 1.
Nog even een korte terugblik op de (maar) vier TGIF-wedstrijden. We hadden in totaal 70 verschillende deelnemers, 23 dames en 57 heren. Over de drie “normale” wedstrijden werden negen birdies geslagen. De hoogste score werd behaald door Johan van der Meer en Jelmer Slager met 41 stf.punten. Zeven deelnemers hebben alle vier keren meegedaan, en het hoogste gemiddelde werd behaald door Andrik Waalkens met 33.5 stf.punten.
Rest mij eenieder te bedanken voor de deelname en gezelligheid, en speciaal Jos Wardenaar en Lineke Pluimgraaf voor de hulp bij de wedstrijdleiding, sponsor Krikke voor de vleesprijzen en HZPC voor de paraplu’s, mesjes en pennen.  Ook de horeca bedankt, jammer dat we niet gezellig met zijn allen konden afsluiten onder het genot van een (altijd) heerlijk maal en een drankje.
Graag tot ziens bij de (hopelijk normale) TGIF van 2021.
Groetjes Freek E