Afscheidswoord van Wijnand Reumer

19-11-2020 14:13
Tijdens de Algemene Ledenvergadering van onze club op 18 november heeft Wijnand Reumer afscheid genomen van het bestuur.

Hij heeft de digitale vergadering met de volgende woorden toegsproken:

Beste leden van golfclub De Groene Ster, beste golfvrienden,

Vanaf aanvang 2012 tot heden ben ik bestuurslid van onze golfclub. Eerst meelopend als beoogd nieuwe secretaris, waarna in de ALV van mei ’12 de installatie volgde tot secretaris en vicevoorzitter.

Alhoewel ik veel bestuurlijke ervaring had opgedaan in vorige bestuursfuncties en dus over een brede kennis beschikte, viel het toch erg tegen hoeveel tijd de invulling van deze functie vergde. Al snel kwam ik er achter, dat de secretaris (tezamen met de voorzitter) ook eigenlijk de clubmanager is. Weken van 20 à 30 uur waren vrij normaal en soms was het nog wel iets meer.

Over het algemeen heb ik mijn dienstbaarheid aan de club en haar leden met veel plezier uitgevoerd. Na een jaar en 2 termijnen van 3 jaar viel het zoeken naar een geschikte opvolger ons als bestuur moeilijk. We hebben aardig wat mogelijke kandidaten gepolst, maar we konden een jaar lang niemand identificeren. Ik begon al aan nóg een –noodzakelijke-verlenging te denken, tót in het voorjaar van 2019 Jan Geertsma ineens met de mededeling kwam dat Marie Claire Bartmann wel oren had naar de functie van secretaris. Een hele zorg minder voor onze club.

Na dit een half jaar gezamenlijk te hebben uitgevoerd, heb ik het stokje aan Marie Claire overgedragen net voor de ALV van november 2019. Daarna ben ik nog tot heden in het bestuur gebleven als ondersteunend lid met “het langste geheugen”.

Vandaag, woensdag 18 november 2020, is het dan zover en verlaat ik – op een paar maanden na - na 9 jaar het bestuur. Een hele mooie tijd, maar voor mijn vrouw Bea en mij breekt een nieuwe tijd aan. Wij hebben ons lidmaatschap reeds opgezegd en gaan volgende week emigreren naar Zuid-Duitsland, zo’n 20 km van de Oostenrijkse grens. Wij vestigen ons daar in het dorp Bad Birnbach. Het is een badplaats met thermalbaden, niet ver van de wintersportgebieden, met een zeer mooi wandel- en fietsgebied en in de onmiddellijke omgeving liggen ZEVEN golfbanen. Zie onder www.quellness-golf.com en www.golfregion-donau-inn.com.Wij worden lid van Quellness-Golf, een golforganisatie die 5 golfbanen bezit, 2 in het vlakke dal en 3 in de heuvels. Alles voor de verhuizing is reeds geregeld en op 3 december reizen wij definitief af naar onze nieuwe domicilie.

Misschien zien we elkaar weer eens. Hetzij in Bad Birnbach op één van de vele golfbanen (wij zijn graag gids voor u) of hier op de Groene Ster, want de banden met vrienden hier moeten ook worden onderhouden.

Ik dank de leden voor het in mij gestelde vertrouwen en wens golfclub De Groene Ster heel veel succes toe,