Nog een paar dagen en dan breekt het WHS-tijdperk aan.

24-02-2021 16:43
We nemen aan dat iedereen zich heeft voorbereid. De leden die de publicaties over het WHS hebben gevolgd op de website van de NGF weten inmiddels net zoveel als de handicapcie en voor wie dat toch een stap te ver was, is er natuurlijk altijd de mogelijkheid om de Q&A “Veel gestelde vragen over WHS”  door te nemen.
De vraag rijst natuurlijk of je alles dat gepubliceerd is moet weten. Dat is niet persé noodzakelijk, maar het is wel handig om te weten dat de huidige EGA Playing Handicap in het WHS een totaal andere betekenis heeft, om maar een voorbeeld te geven.

De toegekende WHS-handicap heeft natuurlijk veel stof doen opwaaien, en een flink aantal leden waren zeer onaangenaam verrast. Sprongen van 5 tot 10 punten hoger dan je EGA-handicap waren geen uitzondering. Ook wij waren zeer verrast en zijn natuurlijk gaan vergelijken: waarom de één wel werd verhoogd en de ander met nota bene dezelfde EGA handicap nauwelijks. De crux zit hem in de dagresultaten. Een paar slechte dagresultaten kunnen de WHS handicap al beïnvloeden. Er valt geen speld tussen te krijgen: de berekeningen kloppen als een bus. Er is gewoon werk aan de winkel.

Op1 maart beginnen we met nieuwe Course Handicaptabellen of beter gezegd baanhandicaptabellen. De meeste leden ontvangen nu iets meer extra slagen dan in het EGA-handicapsysteem. Ook in E-Golf4u en in de app GOLF.NL zal het e.e.a. veranderen. Wat er allemaal verandert is ook ons nog niet bekend. We laten ons verrassen

En tot slot beginnen we op 1 maart met nieuwe scorekaarten waarop de stroke-indexes van vrijwel alle holes zijn gewijzigd. We hebben het advies van het NGF Rating team opgevolgd.

We wensen alle leden veel succes en golfplezier in het komende WHS-tijdperk.

R&H-commissie