GOLFELFSTEDENTOCHT 2021

29-04-2021 17:53
GOLFELFSTEDENTOCHT 2021
Een krankzinnig idee met een waanzinnig doel. Want we spelen niet voor eigen gewin. We spelen de Golf11stedentocht voor de winst van golf, Fryslân en haar prachtige golfbanen.
En een heel goed doel!

WAT IS HET IDEE?
De Golfelfstedentocht is een driedaags golfevent dat zich afspeelt op 11 Friese golfbanen. Met recht een golfmarathon in de geest van de roemruchte tocht der tochten. Tijdens deze eerste editie van de Golfelfstedentocht speelt 1 speler (Auke Hempenius) alle 11 banen en alle 155 holes voor het goede doel. In 'slechts' één weekend! Op elk van de 11 deelnemende golfbanen worden activiteiten en voorrondes georganiseerd rondom de Tocht.

GOLFEN VOOR HET GOEDE DOEL: HET FOPPE FONDS
Het Foppe Fonds dankt de naam aan Foppe de Haan en om met zijn woorden te spreken: ‘Als kind wil je natuurlijk sporten. Soms is het bijna onmogelijk en dan helpen wij. Wij maken het onmogelijke mogelijk!’

11 BANEN EN 11 STEDEN
Is het toeval? Of heeft het zo moeten zijn? Op Fries grondgebied liggen 11 golfbanen, waarvan één op dit moment in ontwikkeling, Terschelling. Elf golfbanen, net als de elf steden van Fryslân, elk met hun eigen karakter en signatuur. Van de historische grandeur van een bosbaan op Lauswolt tot de klassieke linkscours op Ameland, van complexe 18 holes championship courses naar hedendaags geliefd pitch & putt. 155 holes natuurschoon en golftechnische uitdagingen.

FINALEWEEKEND
Op vrijdagochtend 4 juni 2021 om 11 minuten over vijf ’s ochtends begint Auke Hempenius aan de eerste editie van een hopelijk jaarlijks terugkerend evenement. Niet op de langste hole (Mongolië, par 14.000), maar wel de langste golfronde over daarvoor bedoelde en ontwikkelde golfholes, 155 holes achter elkaar.

DOCHST MEI?
Ook wij, LGC De Groene Ster, doen mee!!!
De start en de Finish vinden bij ons plaats. Op 4 juni ’s ochtends heel vroeg vertrekt Auke Hempenius om de eerste 9 holes bij ons op West te lopen. We zien hem weer terug op zondag 6 juni aanstaande rond 16:30 uur waar hij dan de laatste 9 holes zal spelen op Oost. De finish ligt dus bij hole 18. Op de laatste 9 holes zal Auke vergezeld worden door de winnaar van onze speciale wedstrijd op die dag.
En natuurlijk steunen wij als vereniging het goede doel, Het Foppe Fonds. Eenieder die dit ook financieel willen steunen staat er een zeer speciale collectebus bij de horeca vanaf 1 mei a.s.

Voor meer info: https://www.golfelfstedentocht.frl/