Culinaire hoogstandjes

13-09-2021 16:55

Culinaire hoogstandjes

“Better let as net”, zeggen ze in Friesland. Maar toch wil ik nog even een stukje schrijven over de fantastische Culiwedstrijd van afgelopen woensdag. Alles zat mee: de deelnemers (natuurlijk), het weer (uitzonderlijk mooi) en de heerlijke hapjes tussendoor. Die hapjes werden uitgedeeld bij de schuilhutten, die gezellig waren ingericht met stro en bloemstukken. De eigen meegebrachte boterham was niet nodig. De marshal is ingezet voor het uitdelen van water en de onvolprezen watermeloen, onmisbaar op deze warme dag. Iedereen was het erover eens dat het een geweldige dag was. Er was gekozen voor een leuke spelvorm, met wisselende tees, dit werd zeer gewaardeerd. Winnaars van de wedstrijd waren Franci Heeger en Denise Vrakking. Ze kregen een leuke prijs: een schort en theedoek met een prachtige afdruk van Vasilev (zie expositie in het clubhuis). Zowel de hoofdprijs als de poedelprijs zijn gesponsord door de gelijknamige galerie uit Franeker.

Complimenten aan de wedstrijdorganisatie en niet te vergeten aan Sijmen, de kok, die behalve de culinaire hapjes, ook het afsluitende buffet heeft verzorgd. Tevens dank aan alle betrokken vrijwilligers en de inzet van het horecapersoneel.
Sneu voor degenen, die deze leuke en culinaire wedstrijd hebben gemist, maar volgend jaar hebben jullie weer een kans!

Alle foto's zijn te zien op: https://photos.app.goo.gl/rqqGycv5GfugYW7Z8

Irma Heidstra