Oh, You Crazy Match

22-09-2021 15:40
Oh, You Crazy Match
(Met een knipoog naar Sinatra)

“We played this Crazy Game and
Look what you ‘ve done
Oh, you Crazy Match
Look what you’ve done
Falling in love
Forever for you, you Crazy Game”

De mafste wedstrijd van onze club  voor alle 55 donateurs van de “CLUB VAN HONDERD”. De  Crazy Match vol met afwijkingen van het normale spel. Het werd die 19e september een te gekke zondag. Lees maar even met ons mee…

9 crazy holes gespeeld, en een te gekke schildersessie vlak voor het clubhuis meegemaakt, strompel je het terras op na de prijsuitreiking. Een te krap felgroen winnaarsjasje om het wel doorvoede lijf met daaronder een te gek gescheurde, maar wel geruite broek laat je een ‘onwetende’ passant op ons terras verbijsterd omkijken. Het was een te gekke match, een te gekke dag die mooie zondagmiddag op onze onvolprezen mooie golfcourse.
Samen met Denise, mijn goedlachse teamgenoot, en onze te gekke flightgenoten Lida en Marco mochten we, na een uitgebreide toelichting van Lida op de speelwijze, starten op hole 16.
We spelen een Greensome. Allebei afslaan, de beste bal kiezend en vervolgens die bal om en om verder spelen. Het putten daar was een soort hamsterrace, want de put werd omringd door  16 poortjes waar je door moest slaan. Te gek en hilarisch, maar met voor ons een geweldige eerste score van min 1 slagen. Hoe dat kan? Nou dat kan dus in de Crazy Match. Als je het graag wil weten doe je de volgende keer gewoon ook mee, toch?  Op naar de volgende hole..

Daar op hole 17 bepaalde een worp met twee grote dobbelstenen het aantal slagen waarmee je moest (!) uitholen. Je zal maar twee enen gooien. Wij gooiden een vier en een zes. Dus 10 slagen in de pocket om goed te scoren. Een makkie dus. Lekker rustig aan, om en om, met vier slagen op de green, wat vaker net niet uitputten en met de 10e er in. Hoe gek wil je het hebben?
Nou, zo ging het maar door.  Op hole 18 mocht je de tweede slag ook opteeën, en op hole 11 moest de bal eerst een poort op de fairway passeren. En dan dat uitholen in een emmer geplaatst op de voorgreen van hole 10, niemand gelukt dus, of putten in de ingegraven emmer in de bunker op hole 12. Met een en dezelfde stok slaan op hole 13 deed me denken aan het  populaire ijzer 7 toernooi, ook leuk dus.  En op hole 15 moest je de 2e slag met de hand gooien, maf toch?
En dan ook nog hole 14, onze roemruchte par 3 over de vijver. Die mochten we gek genoeg gewoon spelen. Ter plekke had de organisatie wat anders bedacht. Geen rare fratsen maar een lekkernij stond ons te wachten. De heerlijke zelfgebakken quiche was daar de verrassing. Met liefde gebakken door en met dank aan onze Diana!

Na 9 holes terug naar het clubhuis, op naar een spetterend kleurrijke finale. Met zijn allen naar “hole 19”, in dit geval een openlucht schildersatelier uitgezet door Alexia en Geert-Jan, beiden van Galerie Vassilev. Met golfstokken slaan en met de handen spuiten, kwasten en spetteren op het doek. We gingen te keer, we lieten ons gaan! Crazy Painting, wat een feest! En tot slot die prijsuitreiking.  Marijke aan het woord, prachtige boeketten verzameld en geschikt door Soraya. Madammekes van Roel, golfballen en lovende woorden, en natuurlijk dat te gekke groene winnaarsjasje.
Van Denise  - wij samen speelden en wonnen ‘the crazy Game’ in 45 slagen - mocht ik het ‘spannende’ colbertje aantrekken. En ja, ik zag ze echt wel  kijken daar op ons terras. Hoe dan ook, we werden ‘geprezen en gelauwerd’ en over smaak valt niet te twisten!

Een prachtige dag dus, vol verrassend gekke activiteiten, en vooral ook te gekke ontmoetingen. Een aanrader voor iedereen. Het laat je niet meer los, het krijgt je te pakken, het maakt je gek! Oh, die te gekke Club van Honderd. ‘Join that Club!’

Jan Geertsma,
namens de Club van Honderd en natuurlijk ook namens Denise!

“Oh, You Crazy Match
Forever for you, you Crazy Game!”
(19 september 2021)

Alle foto's zijn te zien op: https://photos.app.goo.gl/ihVCfDhiuDAuZpoo7

Into the Wild: als beschaafde wilden dan. Zo stortten zo’n dertig ervaren golfers zich afgelopen zondag op het maagdelijke doek van Galerie Vassilev. Aangespoord door Alexia van Klaveren – galeriehouder en organisator van het slotevenement van de Crazy Match,
Lachen om hobbelende en stilvallende golfballen (nog voordat ze hun doel bereikten) tot luid applaus voor life-treathening (vergeet even de golfterminologie) shotguns die het schildersdoek perforeerden.

En toen kwam het smeren – op het lijf geschreven van de losgeslagen Club-van-100-leden: spuiten, vegen, mikken, knijpen. Als er maar verf aan te pas kwam. Hoogtepunten: yellow powder in het haar van een charmant bestuurslid, hilariteit over (water)verf op elkaars kleren en een ongekende creativiteit bij het afwerpen van het dagelijks korset – no limits, just pure madness on the green.

Het onbetaalbare kunstwerk krijgt (zo is beloofd) een plekje in de hal van het clubhuis. Als bewijs voor altijd. Toen in september 2021 de clubleden zich niet twee keer lieten uitdagen door galeriehouder Alexia – getalenteerd strateeg bij het kanaliseren van een wild bunch creatievelingen. Hoe leuk kun je het maken in Leeuwarden. See you next year?

Geert-Jan Bak (Galerie Vassilev)