Coronaprotocol per 13 november 2021

15-11-2021 17:44
De aanvullende maatregelen die het kabinet op 12 november bekend gemaakt heeft, legt gelukkig geen beperkingen op aan de beoefening van de golfsport. Ze raken echter wel onze horeca en het secretariaat.

In deze update vatten we de belangrijkste veranderingen voor golf samen.

1. De horeca (ook de horeca op golfbanen) mag vanaf zaterdag 13 november alleen geopend zijn tussen 06.00 en 20.00 uur. In de horeca is een coronatoegangsbewijs (CTB) én een vaste zitplaats verplicht. Horeca mag na 20.00 uur wel bezorgen en een afhaalbalie hebben. Er mag na 20.00 uur wel golf beoefend worden (bijvoorbeeld op verlichte drivingranges).

2. Vanaf morgen 18.00 uur is 1,5 meter afstand houden weer een verplichting, behalve op plekken waar het coronatoegangsbewijs (CTB) verplicht is (bijvoorbeeld in clubhuizen en horeca). Bij sportbeoefening is 1,5 meter afstand houden niet nodig als dat niet kan, maar in golf is het mogelijk om 1,5 meter afstand te houden en daarom is dat een dringend advies. Wij hebben begrepen dat teaching professionals bij lessen geen 1,5 meter afstand hoeven te houden als dat voor de les nodig is. Mocht dit anders blijken te zijn dan komen wij hierop terug.

3. Publiek bij golfwedstrijden, zowel bij professionals als amateurs, is vanaf morgen 18.00 uur niet toegestaan.

4. Het thuiswerkadvies verandert per direct in “werk thuis, tenzij het echt niet anders kan”.  Dit kan gevolgen hebben voor de bezetting van het secretariaat.

Verder blijven de volgende regels van kracht  voor de leden van de Leeuwarder Golfclub De Groene Ster

1. Reserveer te allen tijde vooraf een starttijd voor een ronde op de 18-holes baan.
  2. WIJZIGING: aanmelden bij de zuil wordt voorlopig afgeschaft, om onnodig betreden van het clubhuis te voorkomen.
  3. De starttijden blijven staan op 10 minuten. Start met de ronde op de gereserveerde starttijd (niet eerder) en houd afstand ten opzichte van de voorgaande flight. Een rondetijd van 2 uur voor 9 holes is uitgangspunt voor de doorstroom.
  4. Handicarts: volgens  de gangbare procedure kan een sleutel worden gereserveerd en opgehaald bij de horeca. Dan is een CTB verplicht.
    Neem een papieren zakdoekje of doekje mee bij het ophalen van de handicart.
    Reinig het stuur met het zakdoekje/doekje en met het aldaar beschikbaar gestelde desinfectiemateriaal.
  5. Het tonen van een Coronatoegangsbewijs voor alle binnenruimtes blijft van kracht.
  6. Er geldt een mondkapjesplicht bij de shop en bij de toiletten  (indien u niet in bezit bent van een QR-code.)
  7. Wilt u graag dineren? Informeer dan bij het restaurant naar de tijden en mogelijkheden van de keuken.  (tot 4 december alleen geopend tot 20.00 uur )
  8. Vergaderen blijft mogelijk. Wilt u gebruik maken van de bestuurskamer voor een vergadering na 17.00 uur? Informeer dan naar de mogelijkheden en reserveer via het restaurant.

Als reminder vermelden we hier de eerder genoemde verplichte maatregelen: het tonen van een Coronatoegangsbewijs (CTB) is verplicht

HORECA :
  1. Voor het nuttigen van eten en drinken in de binnenruimte en voor het afhalen van koffie-to-go dan wel meeneemmaaltijden of bestellingen voor in de buitenruimte.
  2. Het terras is vanaf zaterdag geen onderdeel meer van de horeca.  Er worden geen bestellingen opgenomen. U kunt echter wel gebruik maken van het terras.  Binnen bestellen en zelf ophalen met CTB check blijft mogelijk.
  3. Voor het vergaderen in de horecavoorziening of voor het beoefenen van een sport zoals  klaverjassen.
  4. Tot 4 december sluit de horeca om 20.00 uur. Dat betekent dat de laatste bestelling rond 19.30 uur gedaan kan worden.

HET CLUBHUIS

1. Voor het betreden van het clubhuis is een CTB check verplicht. Dit geldt voor alle ruimtes. Voor ruimtes in het clubhuis geldt tevens weer de 1,5 m verplichting
  2. Toiletten : mocht u onverhoopt toch dringend gebruik moeten maken van het toilet en u bent niet in het bezit van een CTB, dan vragen wij u om een mondkapje te dragen.
  3. Kleedkamers zijn in principe buiten gebruik, maar na de CTB check door het secretariaat of de horeca kunt u wel gebruik maken van de kleedkamer.
  4. Ook bij het secretariaat is de 1,5 afstand weer van kracht. Dat betekent 1 persoon voor de balie (tenzij van hetzelfde huishouden)

SHOP EN LESSEN

1. Voor openingstijden verwijzen wij naar de shop.
  2. Er is geen maximale groepsgrootte voor lessen, training en clinics.
  3. Voor het betreden van de golfshop is het dragen van een mondkapje verplicht.
Veiligheid & hygiëne voor de individuele golfer
De basisregels blijven van toepassing: handen wassen, geen handen schudden, hoesten en niezen in de elleboog,  thuisblijven en testen bij klachten, ook als je gevaccineerd bent. Deze basisregels helpen aantoonbaar om besmetting te voorkomen.
Wij verzoeken u vriendelijk om de aanwijzingen van personeel en marshals op te volgen en geen onnodige discussies aan te gaan met het horecapersoneel over deze overheidsmaatregelen.
Wij doen ons best om iedereen in goede gezondheid te houden. Helpt u ons daarbij?
Leeuwarden, 13   november 2021
Marie Claire Bartmann, secretaris