Vleermuizen excursie dinsdagavond 20 september

15-09-2022 17:21
Vorig jaar hebben we 4 soorten vleermuizen gespot: de rosse vleermuis, de laatvlieger, de gewone en de ruige dwergvleermuis.  Allen niet ver van het clubhuis. Vleermuizendeskundige Merel Zweemer heeft ons vorig jaar al veel verteld over deze zoogdiertjes. Waar ze wonen, hoe ze jagen, waar we ze kunnen spotten. Met haar detector versterkt ze de geluiden die deze beestjes maken bij hun vluchten op zoek naar eten.  Eén soort was zeer blij met de schijnende lantarenpalen op ons parkeerterrein. En wij maar denken dat kunstlicht de vleermuizen hindert. Dinsdagavond a.s. komt Merel weer om geïnteresseerden van alles te vertellen over deze spannende beestjes. Aanvang 19.30 uur op het terras van de het clubhuis. Neem gerust een introducé mee. De wandeling gaat niet ver. Om het clubhuis, naar de grote vijver voor het clubhuis en de vijver bij hole 4. Om een uur of 9 sluiten we weer af.

Vooraankondiging: Paddenstoelen-excursie donderdag 27 oktober aanvang 14 uur.

Corrie van Hilten