Een verrassende uitslag van het ijzer 7 toernooi.

16-07-2018 17:30
Zondagmorgen 15 juli, twee dagen na het ijzer 7 toernooi voltrekt zich op het terras een verrassend voorval. Nadat "Heren 7" nagenieten van een heerlijk rondje golf, waarbij Reinder de meeste euro's won, komt een flight het terras op met daarbij de winnaar van het ijzer 7 toernooi, Hardy Bork.
Reinder had intussen al uitgerekend dat als de laatste 9 respectievelijk de laatste 6 holes gerekend waren op vrijdag. De echte, voor ieder dus verschillende laatste 9 (laatste 6) holes, het was shotgun.
Dan zou hij eerste zijn geweest. Maar ja helaas dat is dus niet zo volgens het wedstrijdreglement.
Reinder wil dat net aan Hardy gaan vertellen, maar Hardy is hem voor en verteld dat Reinder werkelijk heeft gewonnen. Wat wil het geval, Hardy heeft na thuiskomst zijn kaart nog eens nageteld en kwam slechts op 33 punten. Wegens verkeerd genoteerde en verkeerd ingevoerde score kwam hij op 34 punten en zodanig als winnaar uit de bus.
Het getuigt van een bijzondere sportiviteit dat hij dat komt vertellen. Hardy heeft de trofee met het bijbehorende prijzengeld bij zich en wil dat graag overhandigen.
Uitzonderlijk en sportief geheel in de geest van de wedstrijd. Het gaat in het ijzer 7 toernooi om gezelligheid en plezier met het golfspel.
Ik heb dan ook met genoegen een speech gehouden en de echte winnaar gefeliciteerd. Natuurlijk wordt de uitslag en de prijzenverdeling dan als volgt:

Reinder Storm  1ste 34 punten € 77.77

Ed Schreuder     2e    34 punten €  7.77

Henk Benjamins 3e    33 punten € 0.77

Gerben Broers    4e    33 punten € 0.07

Ed was zich op de drivingrange  aan het voorbereiden voor het strokeplay kampioenschap. Ik heb hem daar nog € 7.00 gegeven. Hij was blij verrast en vertelde dat de familie ook al blij was met zijn eerder gedachte 3e plaats.
Henk krijgt nog 70 cent en de nieuwe 4e plaats is goed voor 7 cent. Hardy wordt uit de uitslag geschrapt, ik heb hem als troost toch nog 7 cent gegeven.
We hebben nog een drankje van de winnaar genuttigd.
Al met al een enerverend slot van een door velen gespeelde wedstrijd.

Met dank, Harry Steggerda.
Voor Henk en Gerben: geef even je bankrekening door dan maak ik de centjes even over. En nog gefeliciteerd.