Informatie pashouders St. Handicart

20-12-2018 16:07
Begin 2019 worden nieuwe gps-units op de Handicarts op onze club geïnstalleerd. De juiste datum wordt nog bekend gemaakt.
Met de installatie op de Handicarts maakt onze club onderdeel uit van het grotere project "MijnHandicart".
Met “MijnHandicart” krijgt Stichting Handicart meer controle op het gebruik en het onderhoud van karren.
Het gebruik van GPS op Handicarts zal het mogelijk maken dat Handicarts in de winter langer in de baan kunnen blijven.
Ook komt er belangrijke informatie beschikbaar over de toestand van de accu's e.d.

Handicart? Voortaan alleen na inlog met pas of app aan de balie.
Ook op onze golfbaan gaan wij deze wijziging invoeren. Vanaf begin 2019 kun je je handicart alleen nog afrekenen met je (geldige) handicart pas met chip of via de handicart App.
Door je pas op de Handicart terminal bij de horeca te leggen of met je app daar een QR-code te scannen, registreer je het gebruik van de Handicart.
Begin van de maand krijg je van de Stichting Handicart een overzicht van alle rondes en bijbehorende factuur toegestuurd. Meer uitleg vind je in dit artikel onder ‘Facturatie’.

Reserveren
De handicart voor je ronde kun je zoals gebruikelijk telefonisch of bij de horeca blijven reserveren. Wij kiezen ervoor de reserveringen niet via ‘Mijn Handicart’ te laten lopen.
Speel je op een andere baan, die de onlinereserveringsmogelijkheid wel open heeft staan, dan kun je via de app of ‘Mijn Handicart’ een reservering maken.
Bij aankomst op die golfclub moet je ook daar je reservering bevestigen op hun terminal met je pas of via de app en QR-code. Klik hier voor een filmpje dat laat zien hoe eenvoudig dat gaat.

Facturatie
Stichting Handicart gaat voortaan direct met je afrekenen. De facturatie verloopt als volgt:
  1. Iedere keer dat je een ronde hebt gereden in een Handicart op onze baan en op steeds meer andere golfbanen krijg je van de Stichting Handicart een email waarin wordt gemeld dat zij een rondje hebben doorgekregen. (Deze melding kan op je verzoek ook worden stopgezet).
  2. Aan het begin van de maand krijg je een totaaloverzicht van alle rondes toegestuurd en de bijbehorende factuur voor de kosten van de door jou gereden rondes in de afgelopen tijd.
  3. Mocht het overzicht niet kloppen dan hoort de Stichting Handicart dat natuurlijk graag. Je kunt dan een email sturen naar secretariaat@handicart.nl
  4. Na ontvangst van de factuur worden de kosten via automatische incasso afgeschreven van je rekening. Dat gebeurt van het rekeningnummer waar de Stichting Handicart ook je registratiekosten van mag afschrijven.
  5. De door jou afgegeven machtiging mag de Stichting Handicart voor vergelijkbare doeleinden gebruiken. Daarmee wordt voorkomen dat de Stichting Handicart alle pashouders opnieuw moeten vragen een getekend formulier op te sturen.
Wat gebeurt er wanneer je betaling niet door ons wordt ontvangen?
In dat geval stuurt Stichting Handicart je een email toe met een betaallink. Daarmee kun je het verschuldigde bedrag alsnog voldoen.
Door de extra kosten die de Stichting Handicart moet maken wordt het bedrag van de factuur met € 1,00 verhoogd. Wanneer het bedrag na twee weken niet is ontvangen stuurt de Stichting Handicart een herinnering.
In het geval dat daar ook geen betaling op volgt wordt de Handicartpas gedeactiveerd. Je kunt dan vanaf dat moment geen Handicart meer gebruiken tegen het gereduceerde tarief.

Snel inloggen op MijnHandicart
Om snel naar je Handicart App te gaan typ je het volgende adres in je browser: https://portal.mijnhandicart.nl. Dat kan op je telefoon, tablet of computer.
Je komt dan op de pagina van MijnHandicart. Daar kies je voor ’wachtwoord aanpassen’. Hier voer je je emailadres in dat bij de Stichting Handicart bekend is. Vervolgens kun je dan zelf een wachtwoord aanmaken.
Dit is een veilige manier zodat iedereen snel kan inloggen zonder dat de Stichting Handicart een wachtwoord per email aan je toe hoeft te sturen.Klik op deze link om te zien hoe je eenvoudig kunt inloggen.

Hoe krijg je de nieuwe App op je smartphone
Door in te loggen op MijnHandicart (zie de link naar de handleiding hierboven) kun je de instructiefilm bekijken waarop getoond wordt hoe jede App kunt downloaden.
Er zijn meerdere filmpjes. Het eerste filmpje laat zien hoe het werkt. De volgende twee laten zien hoe je de App op je toestel kunt krijgen.   (klik hier om de instructies te bekijken).

Reserveren bij een Mijnhandicart reserveringsysteem gebruikende golfclub
Wil je online een handicart op een andere baan reserveren ga dan als volgt te werk:
Je logt in via de website https://portal.mijnhandicart.nl (die je ook als app op je telefoon kunt gebruiken) met je mailadres zoals dat bij de stichting bekend is.
Op het portal kun je een wachtwoord aanvragen of laten herstellen. Daar staat ook een instructiefilmpje.

Heb je een geldige handicartpas?
Het systeem controleert of je Handicartpas geldig is. De Handicartpas ziet eruit zoals hierboven weergegeven. Er staat geen jaartal meer op. In de kaart zit een chip. Via de chip wordt de geldigheid van de pas gecheckt.

Waarom doet Stichting Handicart dit?
Door de groei van het aantal pashouders en meer dan 125.000 rondes per jaar kijk de Stichting Handicart steeds naar mogelijkheden om kosten te beperken, kwaliteit te verbeteren en alles zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.
Deze verandering heeft voor alle betrokkenen voordelen. Je voordeel is minder handelingen aan de receptie, de golfclub heeft als groot voordeel dat zij geen schakel meer is in het betaalproces en voor de Stichting dat zij sneller geld ontvangt.

Wanneer je vragen hebt over de werking van het systeem kun je een email sturen naar: secretaris@handicart.nl

Stichting Handicart en de handicartcie van onze club wenst je een goed golfseizoen toe!