Waar blijf je nou, of moeten we de tent sluiten?

18-03-2019 15:42
Sluiten? Het gaat toch goed met onze vereniging?
Ja, het gaat inderdaad goed met onze vereniging. Het ledental groeit gestaag, we krijgen positieve reacties van gastspelers en de baan ligt er steeds beter bij, ondanks de natte periode vorige winter en de extreme droogte daarna. Een golfclub om van te houden, en dat willen we graag zo houden.
De gang zit er dus flink in, en dat is te danken aan de inzet van onze professionals, horeca, secretariaat, greenkeepers, maar zeker weten, ook aan onze vrijwilligers. Want zonder de inzet van vrijwilligers, jullie dus, was dat nooit gelukt. Anders gezegd, zonder voldoende vrijwilligers kunnen we de club wel sluiten!
“Het zal wel”, zegt u?  “ Ik betaal genoeg contributie, ik heb het al druk genoeg, het is mijn pakkie-an niet”. Wat je al niet kunt aandragen, maar vergeet niet dat de contributie veel hoger komt te liggen als we al deze klussen ook nog eens moeten uitbesteden aan betaalde krachten. En dat willen we natuurlijk niet.  Wij hebben op allerlei terreinen jouw hulp echt nodig, en vooral wedstrijdleiders en marshals zijn meer dan welkom. We sluiten de tent dus niet, maar doen wel een dringende oproep. De Leeuwarder Courant gaf afgelopen zaterdag het goede voorbeeld, maar dat kunnen we toch ook zelf doen? Daar gaan we ….
Wij zoeken
Vrijwilligers m/v, jong/oud, een baan, gepensioneerd, kinderen of geen kinderen… het maakt ons niet uit, maar wel iemand die wat tijd en inzet voor onze club over heeft.
Wij vragen
Inzet, enthousiasme, clubgevoel, geen laat-maar-waaien mentaliteit, leergierigheid, saamhorigheidsgevoel, ruimdenkendheid en spontaniteit.  En vooral geen angst om een ‘extra uurtje’ te werken (sporten lukt toch ook!).
Onze deal
Betaalbare golfsport in de directe omgeving, instructie en begeleiding, intensiever contact met leden, een geweldig clubgevoel, geen gesloten deuren, waardering en respect, en ja ook hier is de koffie dus gratis tijdens ‘werkuren’.
Wacht dus niet
Meld je aan bij het secretariaat. Je hoeft echt niet al jaren lid te zijn en alle regels uit het hoofd te kennen. Het hoeft ook niet veel tijd te kosten: een paar uurtjes per week/maand moet toch lukken. Voor nieuwe leden is het een perfecte mogelijkheid om snel andere leden te leren kennen.
Tot slot: Mocht je niet geïnteresseerd zijn in commissiewerk: onze klusjesman (ook een vrijwilliger) kan wel hulp gebruiken.
Wil je eerst meer  weten over een specifieke vrijwilligerstaak ? Neem dan contact op met de voorzitter van de desbetreffende commissie of met een van de bestuursleden.
Pak nu die kans, we sluiten immers geen deuren. Wel deals!