Stilliggende bal bewogen op de green (regel 13)

18-07-2019 13:11
Sinds 1 januari 2018 krijg je op de green geen straf meer wanneer jij of je partner per ongeluk de bal beweegt. Natuurlijk moet de bal altijd worden teruggeplaatst op de plek waar hij lag.
Doe je dat niet dat “verdien” je 2 strafslagen omdat je de bal speelt van de verkeerde plek.
Wanneer je de bal opneemt en schoonmaakt, altijd de bal markeren.
Wanneer de bal wordt bewogen door de wind of door een andere niet te verklaren oorzaak, dan de bal spelen zoals hij ligt.
 
Bewegende bal raakt een persoon, dier of voorwerp (regel 11)
Als de bewegende bal per ongeluk een persoon, dier of voorwerp raakt volgt geen straf, ook niet wanneer de bal een stilliggende bal raakt.
De bewegende bal moet worden gespeeld zoals hij ligt en de stilliggende bal moet worden teruggeplaatst.
 
Uitzondering – bal gespeeld op de green bij Strokeplay (regel 11.1a)



Wanneer jouw bewegende bal een andere stilliggende bal op de green raakt en beide ballen lagen op de green voor jouw slag, krijg je de algemene straf. In dit geval dus 2 strafslagen.
De bewegende bal moet worden gespeeld zoals hij ligt en de stilliggende bal moet worden teruggeplaatst.
 
Regel- en Handicapcommissie.
 
Meer nieuws

WORD NU LID VOOR 2020 EN SPEEL DE REST VAN 2019 GRATIS!

STERSPONSOR

ONZE SPONSOREN