De Afsluitende Herendag

01-11-2019 16:17
Op donderdag 31 okt. j.l. vond de Afsluitende Herendag van het Qualifying seizoen plaats met de daarbij behorende uitreiking van de Herenbokaal voor de speler met de hoogste score over de 12 beste wedstrijden van het Herendagen-seizoen.
Het was een groots opgezet evenement, georganiseerd door ons driemanschap Roy Mesken, Rob Topma en Germain Sandberg van Oudshoorn, met 86 deelnemers, waaronder ook enkele leden van de onze andere 4-sterren verenigingen.
Er waren vele hindernissen bedacht om het de spelers zo lastig mogelijk te maken, zoals een blinde hole met een doek gespannen voor de green, uitholen in een bad met water en afslagen van verschillende tees, verplicht slaan via diverse bunkers en een heuse hole-in-1 event waar de deelnemers een auto mee konden verdienen.
Helaas is deze niet gevallen, maar het deed geenszins afbreuk aan de prachtige dag die we met z’n allen hebben gehad, daarbij geholpen door prachtige weersomstandigheden.
Na afloop van de wedstrijd was er de gebruikelijke borrel met prijsuitreiking en tevens zoals reeds gememoreerd de uitreiking van de Herenbokaal, een felbegeerde wisseltrofee waarin de naam van de winnaar staat gegraveerd en zodoende borg staat voor eeuwige roem!
Dit jaar is deze felbegeerde trofee gewonnen door Ed van ’t Westende na een spannende nek-aan-nek race met Donald Visscher en Marco Goossens met een winnende score van 419 slagen over de beste 12 wedstrijden!
Hij had dit vooral te danken aan een uiterst sterke eindsprint waarbij hij 3x op rij de Herendag won.
Tevens werd hij winnaar van het Herenbokaal Birdieklassement met 20 gescoorde birdies over alle wedstrijden!
Nà alle plichtplegingen werd er gezamenlijk gegeten, onze kok had diverse stamppotten gemaakt, in een zeer gemoedelijke sfeer.
Al met al een zeer geslaagde dag die hopelijk in de toekomst nog vaak herhaald zal worden.
Hulde aan de subcommissie die bergen werk verzet heeft, waarvan akte!