Verslag over het wilddiner

15-11-2019 14:01
Zaterdag 9 november stond de ‘Last stroke’ wedstrijd op de agenda, met na afloop het wild diner. Door omstandigheden is de wedstrijd niet door gegaan, maar het diner had wel zijn doorgang. Wij konden 28 leden verwelkomen voor een diversiteit aan warme en koude friandises van wild in een sfeervol aangekleed clubhuis.
Er wordt begonnen met een amuse van eenden paté. En een eenden bitterbal uit eigen huis.
Vervolgens kreeg men een palet van gerookte ganzenborst en diverse droge worsten van hert en wild zwijn en een terrine van gans.
Met deze heerlijke petitfours van wild als bodem werd er een overheerlijke zelfgemaakte wildbouillon met verse kruiden uit de “groene tuin” geserveerd, gevuld met verse seizoen groenten.
Met deze verwennerij van wild werd het tijd voor wat beweging en had de horeca het hoofdgerecht in buffetvorm klaargezet. Deze avond was er voor iedereen wat wil(d)s.
Gestoofde hertenbout en wild zwijn procureur beide gegaard in rode wijn. Gebakken ganzenpootjes gegaard in donker bockbier en langzaam gegaarde fazantenborst afgeblust met jus d’orange. Dit alles werd begeleid door een aardappelgratin, stamppot zuurkool, rode kool en heerlijke stoofpeertjes.
Het was een geslaagde avond en volgend jaar doen we het zeker weer.

Er staan nog enkele activiteiten in de planning die wij onder uw aandacht willen brengen.

Zondag 24 November crazy match + diner
Vrijdag 20 December het kerstdiner

Opgave voor de crazy match kan via E-Golf4U en het kerstdiner graag opgeven bij de horeca.

Vr. gr.
Sijmon