Baan, clubhuis en oefenfaciliteiten gesloten

16-03-2020 09:37

Het kabinet heeft i.v.m. het Corona-virus besloten dat vanaf maandag 16 maart alle sportclubs tot en met 6 april a.s. gesloten worden.

Risicomijding en solidariteit!
De NGF, NVG, NGA en PGA Holland willen geen enkel risico nemen waar de gezondheid van golfers en andere mensen in het spel is en daarom is het verstandig dat golfbanen vooralsnog gesloten worden. Alle golfbanen en -clubs worden met klem opgeroepen om vanuit diezelfde gedachte te handelen om de verboden van de overheid na te leven en de adviezen op te volgen. De NGF, NVG, NGA en PGA Holland benadrukken dat het belangrijk is dat de golfsector er alles aan doet om bij te dragen aan indamming van het coronavirus. Vele collega golfclubs herkennen zich in dat standpunt, nemen hun verantwoordelijkheid en sluiten de banen! Ook wij onttrekken ons niet aan die verantwoordelijkheid. Risicomijding en solidariteit zijn daarbij leidende principes.
Wat betekent dat voor ons?
Dat betekent dat de Golfclub  met directe ingang helemaal dicht is: baan, clubhuis en oefenfaciliteiten zijn gesloten. Ook zijn er geen golflessen meer mogelijk.
De NGF heeft op 15 maart besloten dat de NGF voorjaarscompetitie wordt afgelast. Zie de NGF site voor meer informatie. Ook gaan geplande Open dagen begin april niet door, die worden naar een later tijdstip doorgeschoven.

We gaan als bestuur, in navolging van Golfclub Zwolle in overleg met NGF en gemeente om te verkennen of er ruimte is voor een buitensport als golf om bijvoorbeeld in niet georganiseerd verband de baan ter beschikking te stellen voor leden, maar onze inschatting is dat de kans van slagen klein is.
We houden voortdurend de vinger aan de pols, en u op de hoogte als er nieuws te melden is.
Namens het bestuur van de Leeuwarder Golfclub De Groene Ster.
Jan Geertsma