Jeugdlessen

Lessen van Ricardo Lessen van Martin

Les info:
Voor de jeugd van 6-20 jaar wordt golfles gegeven door de Golf Pro Martin Wedema en door de assistent Pro Ricardo Lodder.
Er wordt op verschillende niveau's les gegeven, waarbij we bij voldoende aanmelding voor lessen zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met leeftijd.
De talenten worden geselecteerd voor deze lessen op grond van talent, inzet en toekomstige vorderingen.
Proef lessen:
Voor het bijwonen van een tweetal lessen om te kijken of je het leuk vindt is het niet nodig om lid te zijn van de Groene Ster. Deze worden gegeven door de zelfde Pro.
Wel is het wenselijk van te voren een afspraak met de Pro Ricardo Lodder te maken. Hij zal aanwijzen welke les geschikt is om bij te wonen.
Je kunt je aanmelden bij de Golf shop bij de club.

Aanmelding voor lessen:

Is er ruimte in een lesgroep dan kun je meedoen in het op dat moment "lopende"programma. Is er geen ruimte in een lesgroep dan bekijkt de Jeugd commissie in overleg met de Pro of en wanneer er een nieuwe lesgroep opgestart wordt.

Op  donderdag kunnen eventueel nog kinderen worden geplaatst voor beginnerslessen. Dit houdt in: Stap 1 van het 9-stappen plan van de NGF,  met de bedoeling op te leiden tot baan permissie.

Voor meer info en aanmelding:

Als je besluit lessen te volgen via het jeugdprogramma van de Groene Ster, dan maak je gebruik van de oefen faciliteiten en de par 3 baan en de "grote" 18 holes baan.
Voor gebruik van de oefen faciliteiten betaal je zogenaamde greenfees.

Om niet voor elke les greenfees te moeten betalen moet je lid worden van de Groene Ster en is het gebruik van de faciliteiten en de banen, ook buiten de lessen om, gratis.
Wil je op de 18 holes baan spelen, dan moet je minimaal baan permissie van de Pro hebben.

Voor lidmaatschap en contributies

Les groepen:

Wij kennen algemene lesgroepen en (bijna)talent lesgroepen.

Algemene lesgroepen: hierin wordt instructie van de basis beginselen van het golfen gegeven. Deze worden door Ricardo Lodder verzorgd.

Algemene begeleiding door jeugdcoaches: Er bestaat de mogelijkheid dat een jeugdcoach jou de gelegenheid geeft om onder zijn leiding en met zijn ervaring met jou en een aantal medespelers "door de baan gaat". Je krijgt dan nuttige aanwijzingen. Ook kan hij oefensituaties creëren op de putting green; chipping green; driving range.

"Gevorderde" lesgroepen: Hiervoor wordt je uitgenodigd op grond van talent, perspectief in vorderingen.  De lessen aan deze spelers worden door onze Head Pro, Martin Wedema,  gegeven.

"Talent" trainingsgroepen: hiervoor wordt je uitgenodigd op grond van talent, perspectief in vorderingen, het deelnemen aan nationale wedstrijden en je oefen tijd die buiten de  lessen en wedstrijden op de baan wordt doorgebracht. De training worden verzorgd door zeer ervaren spelers van de club met een single handicap.
Op dit moment hebben we geen spelers die aan de eisen van deze groepen (kunnen) voldoen.

Wij streven naar een maximale groepsgrootte  van de lessen van 4 personen. Bij uitzondering kan een groep uit 5 personen bestaan, dit ter beoordeling van de Jeugd commissie.

Het is mogelijk dat je geadviseerd wordt tegelijkertijd lessen volgen in beide groepen.
Ben je in een lesgroep geplaatst dan kun je niet zonder overleg met de Jeugd commissie in een andere groep lessen gaan volgen.

Les periodes:

We kennen drie les periodes:
Voorjaarsprogramma:  maart - juli.
Najaarsprogramma:     augustus - november
Winterprogramma:       januari - februari

In 2017 is het Voorjaarsprogramma en het Najaarsprogramma gecombineerd.

Per programma wordt de prijs bekend gemaakt. In 2017 kun je het lesgeld in 1 of 2 termijnen betalen.
Nieuwe leden, die een groep tussentijds toegewezen hebben gekregen, betalen slechts voor de nog te volgen lessen in dat programma.
Je moet je elke keer voor een programma inschrijven.

Betaalde lesgelden worden niet geretourneerd.