Senioren strijden vooral om de eer (en nieuwe ballen)

23-04-2024 09:40
De seniorenwedstrijden zijn populair te noemen. Nooit is er gebrek aan deeelname en dus kon er ook op 22 april een mooie lijst worden samengesteld door Liesbeth Vrieswijk.
Greensome stableford was de spelvorm en er kon worden gestart op West en Oost.
Met een nieuwe bal op zak komen de senioren aan op de Groene ster. Die inleg is sympathiek te noemen, in de wetenschap dat al die ballen tezamen meteen de prijzenpot vullen.
Als de kaarten zijn gehaald en de teams zijn samengesteld wordt er op de geplande tijd gestart. Wij lopen West en mijn partner Nellie is in vorm, zo blijkt meteen op de eerste hole. Dat tref ik, Jelle Bangma, dan maar en het motiveert mij tot mijn beste spel.
Wij spelen tegen Gerben en Astrid en die zijn uiterst complimenteus over ons spel. Wij groeien in de wedstrijd en genieten van het fijne lenteweer en de uiterst bespeelbare baan: de bal rolt weer!
Ja, het spelplezier staat altijd voorop bij de senioren en vandaag is dat niet anders. Oké, elk van ons heeft weleens een misser en dat accepteren we van elkaar. We babbelen en chippen, we praten en putten. Kortom, die negen holes zijn vandaag een makkie.
Gerben en Astrid strijden tot het einde, maar moeten ons toch voor laten gaan. Bij het invullen van de lijst blijkt onze score 17 punten. Wij zijn tevreden, maar moeten afwachten of die score genoeg is voor een prijsje. Bij de aanvang van de lunch deelt Liesbeth de prijzen uit. Wij zijn derde en verdienen daarmee twee nieuwe ballen. Die lunch is een voortreffelijke afsluiting van een zeer geslaagde seniorenwedstrijd, waarbij de eer voorop staat en die nieuwe ballen altijd welkom zijn!
Ben je een 50+ -er en wil je ook een keer meedoen aan de seniorenwedstrijd? Noteer dan alvast de volgende wedstrijd: maandag 27 mei.