Clubactiviteiten

Verenigingsleven
Leeuwarder Golfclub De Groene Ster kent een gezellig en actief verenigingsleven.
De diverse commissie’s bestaande uit enthousiaste leden organiseren wekelijkse golfwedstrijden, zoals voor:

Dames
Op woensdagmorgen is de wekelijkse damesdag. Er is keuze tussen 18-holes of 9-holes spelen. Na afloop is het erg gezellig in het clubhuis.
Heren
De heren spelen op donderdagmorgen. Met enige regelmaat vindt er een uitwisseling plaats met de heren van 'collegaclubs'.
Senioren
De 50+ groep komt wekelijks bijeen op maandagmorgen en speelt elke maand op maandag een 9-holes wedstrijd. Er worden regelmatig uitstapjes gemaakt naar andere banen.
Beginnende golfers
De Nieuwe Leden commissie helpt beginnende golfers op weg in de club.  Maandelijks worden er op zaterdag startersmiddagen georganiseerd onder begeleiding van een mentor.
Competitieve golfers
De wedstrijdcommissie organiseert jaarlijks een groot aantal evenementen voor de meer competitief ingestelde golfer. In de NGF-competitie spelen ons eerste herenteam en ons eerste damesteam in de 1e klasse. In totaal zijn er in onze vereniging  zo'n 18 competitieteams, inclusief Jeugd, die elk jaar hun sportieve krachtmeting met andere golfclubs aangaan. Verder organiseren we o.a. clubkampioenschappen foursomes, -strokeplay en –matchplay.
Old Grand-Dad

Ben jij een Golfende Grootvader en wil je je via een ondersteunende donatie inzetten voor jonge mensen met een beperking, zodat er voor hen activiteiten op het gebied van sport, spel en beweging mogelijk worden gemaakt?  Wordt dan ook donateur van de stichting Old Grand-Dad Club Nederland, afdeling Leeuwarder Golfclub de Groene Ster
Wij combineren hulp aan goede doelen met het spelen van golf.
Intussen maak je het op deze manier via een jaarlijkse gemiddelde bijdrage van € 25,00 mogelijk dat wij jongeren met een beperking mooie momenten bezorgen. Momenten die wij ook vaak beleven bij onze mooie sport.
Wil je meer weten? Vraag je clubconsul of kijk op onze website.

Clubconsul: Roy Mesken, tel: 0629312198
www.oldgranddad.nl
Jeugd
Voor de jeugd zijn er tal van activiteiten waarbij plezier en het verbeteren van het spelniveau hand in hand gaan.
Onze vereniging neemt daarvoor actief deel aan de jeugdprogramma's Committed to Jeugd en RAAK!, hét nieuwe jeugdprogramma van de NGF.
Golfschool Friesland verzorgt speciale jeugdlessen in samenwerking met de jeugdcommissie, en dat werpt zijn vruchten af, want er lopen een aantal jonge talenten rond op onze baan.
En nog veel meer....
Er zijn nog veel meer golfactiviteiten, zoals de 9-holes avondinstuif in de zomerperiode, cross-country, oranjewedstrijd, enz.