Natuur en milieu

GEO Certificering

Wat houdt dit in?

Het GEO-certificaat is ontwikkeld door Golf Environment Organization (GEO, www.sustainable.golf) een internationale organisatie die zich inzet voor de ontwikkeling van duurzaam beheer van golfbanen.
Het certificaat omvat een aantal deelgebieden waaraan criteria zijn gesteld. Als de baan aan deze criteria voldoet komt zij in aanmerking voor dit GEO-certificaat.
In 2013 heeft onze golfclub voor de eerste keer het GEO-certificaat verkregen en als vereniging streven wij naar voortzetting van deze erkenning.
De NGF kent alleen aan GEO gecertificeerde banen het recht toe om nationale golfwedstrijden te organiseren en dat voorrecht willen wij graag behouden.
Op 4 juni 2019 heeft voor de 3e keer een GEO-audit plaats gevonden en is het GEO-certificaat onze vereniging met 5 jaar verlengd

Door middel van een nauwe samenwerking met onze leveranciers en ons personeel (horeca) en het bedrijf dat het onderhoud van ons terrein verzorgt (Vos Ruinerwold), werken wij gezamenlijk aan de vermindering van de belasting van het milieu en zijn wij voortdurend op zoek naar verbetering en innovatie binnen het inkoopbeleid, de energievoorziening, het afval- en het milieubeleid en het baanonderhoud met als doel:

• verhogen van het spelplezier door verbetering van de kwaliteit van het milieu op de golfbaan
  • minimaliseren van verontreiniging en optimaliseren van het gebruik van gas, water en licht
  • vergroten van het milieubewustzijn bij onze gasten, medewerkers en - vooral ook - bij onze leden
  • blijven voldoen aan de steeds strengere milieuwetgeving met behoud  van kwaliteit van de baan

GEO-commissie:

Wout de Graaf, voorzitter