LEEUWARDER LIONS GOLFTOERNOOI 2023

19-05-2023 11:20

Op 30 juni wordt het Leeuwarder Lions open golftoernooi gespeeld op de Groene ster. De opbrengst van dit toernooi gaat dit jaar naar dagopvang DEI in St Jacobiparochie, een zorginstelling die zich richt op begeleiding van mensen met een beperking, lichamelijk of geestelijk. Dei probeert mensen te motiveren hun talenten te ontplooien en dit slaagt heel goed is mijn ervaring als huisarts in dit gebied. Het spreekt mij erg aan dat Lionsclub Leeuwarden deze instelling heeft uitgekozen om te sponsoren met de opbrengst van dit toernooi.  Het Leeuwarder Lions  golftoernooi werd voor het eerst gespeeld toen het clubhuis van de Groene Ster nog uit een houten barak  bestond . De eerste keer zat het weertechnisch niet mee: winkracht 8 en striemende regen.  De jaren daarna werd dit alleen maar beter en we konden steeds rekenen op een deelname van ca 30 personen. In 2022 werd na een onderbreking van enkele jaren, mede door Corona , dit interessante toernooi hervat. Er zijn steeds bruto en netto prijzen zodat alle speelsterktes een kans maken. De deelname is toegankelijk voor een ieder met minimaal het GVB. Het zou leuk zijn als er dit jaar wat meer deelname is zodat stichting DEI een ruime bijdrage kan verwachten voor hun mooie werk.

Wij nodigen ook Groene Ster leden uit om aan dit  toernooi mee te doen. Op deze link vinden jullie meer informatie en je kunt je daar opgeven.

Op de foto’s de prijsuitreiking van 2022.
Hopelijk tot 30 juni a.s.

Paul Bögels