Ricardo gaat, Gerald en Melissa komen

24-05-2023 16:40

Na 13 jaar trouwe dienst gaat Ricardo Lodder Golfstore Friesland en daarmee de Leeuwarder golfclub verlaten.
Per 1 juni gaat Ricardo les geven op Burggolf St.Nic en bezig met DV candles , de kaarsenhandel die hij samen met Monique aan het opbouwen is.
We gaan Ricardo missen. Zijn enthousiasme en oprechte interesse in zijn lesklanten en voor zijn collega’s was kenmerkend voor Ricardo.

13 Jaar geleden kwam Ricardo in een van de Cios groepen voor het eerst op de Groene Ster. Hij viel meteen op. Ricardo was toen al gedreven en kwam er snel achter dat hij in de golfsport verder wilde. Zo werd hij eerst mijn stagiaire voor de pro-opleiding en haalde hij niet veel later het Pga Holland B-examen.

Inmiddels is hij een gewaardeerd collega met goede technische kennis en didactische vaardigheden en een ruime ervaring in het lesgeven aan golfers van alle niveaus. Zowel in groepslessen als bij privéles is hij in zijn element. Altijd aanwezig en alert om iedereen met veel plezier beter te laten worden in hun geliefde golfsport.
Ook in de shop van Golfstore Friesland was hij op zijn plek. Door zijn ervaring heeft hij veel kennis opgedaan van alle golfartikelen. Voor drivers en sets, golfkleding en ballen en andere producten kan je bij hem terecht voor professioneel advies.  Bovendien was hij achter de schermen altijd bezig met het interieur van de shop, de planning, de e-mail en hield hij de social media accounts up to date.
In zijn nieuwe functie van pro op st.Nic gaat hij als zelfstandige ondernemer nu voor eigen rekening aan het werk. Vanwege zijn jaren lange ervaring verwacht ik dat hij succesvol zal zijn met deze nieuwe kans en ik wens hem samen met de andere medewerkers van Golfstore Friesland heel veel succes en plezier in zijn nieuwe werkomgeving.

Ter vervanging van Ricardo heb ik Gerald Sibon aangenomen als nieuwe professional. Vanaf 1 juni zal hij op vrijdag en zaterdag beschikbaar zijn voor privé en groepslessen op de Leeuwarder golfclub. Gerald is een voormalig profvoetballer en ex speler van o.a. sc Heerenveen en Ajax.
Als golfer ken ik Gerald al jaren. Wij hebben geregeld samen gegolft in Heerenveen, waar we beiden wonen. Vorig najaar heeft Gerald bij mij stage gelopen tijdens zijn Dgtf pro opleiding. Inmiddels heeft hij zijn diploma behaald en heeft hij heel veel zin om als mijn assistent aan het werk te gaan op de Leeuwarder golfclub. Zijn lesagenda is inmiddels geopend en u kunt zowel online als via de shop lessen bij Gerald inboeken.

De shopbezetting wordt overgenomen door Melissa Paassen. De wat oudere leden kennen Melissa nog wel van haar succesvolle periode als goede jeugd speelster. Samen met haar zus Chantal speelde ze op landelijk top niveau. In die periode gaf ik beide meiden toen geregeld les. Na een aantal jaren in andere functies wil Melissa heel graag haar toekomst in de golfsport vinden. Ze is als invalkracht al bij ons werkzaam op zaterdag en vanaf 1 juni werkt ze 3 dagen in de week in de shop; dinsdag,vrijdag en zaterdag. Vanaf september gaat ze ook stage bij mij lopen in het kader van haar pro opleiding.

Ik wens iedereen heel veel succes in hun nieuwe banen en heb er alle vertrouwen in dat dit succesvol zal zijn.

Martin Wedema

Golfstore Friesland