Afsluitende herendag van het seizoen

27-10-2023 20:09
Donderdag 26 oktober organiseerde de herencommissie de laatste wedstrijd van het lente en zomer seizoen. Het betrof een NQ vijf kleuren wedstrijd, waarbij afwisselend van de witte, gele, blauwe, rode of oranje tee werd afgeslagen. Met een handicapverrekening van de witte tee.
Speciale dank aan de sponsoren: Dick Kamstra, die een door hem zelf vervaardigd schilderij als prijs ter beschikking stelde, en verder Martin van der Schans, de Golfshop, de horeca en Oane Jansen, die ervoor zorgden dat 26 van de 32 deelnemers na afloop met een prijsje naar huis gingen.

Gelukkig kon de wedstrijd doorgaan, waarbij alleen een draagtas was toegestaan. De weergoden zorgden voor windstil weer met af en toe een waterig zonnetje. Dat was een groot contrast de dagen daarvoor. Bij binnenkomst werden de deelnemers voorzien van koffie en oranjekoek en gingen de 32 deelnemers vol goede moed aan de wedstrijd beginnen. Na afloop van de achttien holes was er nog een extra opdracht.: acht holes in zo weinig mogelijk puts afronden op de putting green.

Winnaars 18 holes wedstrijd.
Categorie 2 handicap    21.2-54             Sijmon Bruinsma met 41 punten.
Categorie 1 handicap    0-21.1              Jan Bart Barger met 51 punten

Er waren vier deelnemers met 15 puts over de acht holes: John Bos, Dick Kamstra, Rein Faber en Jitze Monsma. Zij moesten in het clubhuis nog een “Put off” ondergaan om te bepalen wie de putkoning zou worden. Dat werd na één ronde al beslist door Jitze Monsma.

Op het laatst ging de aandacht uit naar de winnaars van de negen en achttien holes competitie en de winnaar van de birdie competitie.

Winnaars
Negen holes :    Hein Dam
Achttien holes: Tim Bahar
Birdie:              Jitze Monsma

Vanaf nu zijn de wedstrijden van de herendagen NQ en hoeft er ook geen inschrijfgeld meer betaald te worden.