Sleutelbloem en mooie mossen

15-03-2024 10:56
Ze breiden zich uit rond het clubhuis, de zeldzame sleutelbloemen. Let maar eens op als je net onder de pergola door op het pad naar hole 10 loopt. Zowel links als rechts een meter of 1 à 2 van het pad. Ze houden van vocht, daarom doen ze het misschien wel zo goed.
Woensdag even een foto gemaakt van mooie mossen op een berk. Als je van de green van 17 naar de rode tee van 18 loopt. Daar staat een berk met prachtige mossen erop. Is er een clublid dat thuis is in de wereld van mossen en korstmossen? Wil je ons helpen onze kennis te vergroten?

Oproep: Heemplanten gezocht. Heemplanten zijn inheemse planten, dus planten die van nature hier voorkomen. Wilde bijen, hommels, vlinders en andere kleine beestjes hebben hier echt wat aan. Heb je te veel heemplanten in je tuin? Gooi ze niet weg, wij hebben er bij de parkeerterreinen wel plaats voor. Mijn contactgegevens zijn te vinden in de ledenlijst.

Corrie van Hilten, GEO-cie