Baanstatus

15-03-2024 14:57
De baan is inmiddels voor iedereen weer toegankelijk. De greenkeepers zijn druk aan het maaien en de gesteldheid van de baan laat ook het gebruik van trolley’s en handcarts weer toe.
Heerlijk al die reuring op de baan en in het clubhuis!

Ondanks dat we hier en daar wat voorjaarskriebels voelen, is de baan nog altijd kwetsbaar. Hier en daar zijn er nog altijd wat natte plekken en is de grasgroei nog maar minimaal.
We doen een beroep aan eenieder om de baan zo weinig mogelijk te belasten. In een handcart rijden kan, maar rijd zoveel als kan over de paden of midden door de fairway.
Als een trolley nog niet noodzakelijk is, loop dan nog een paar weekjes met een draagtas door.
Het terugleggen van plaggen, het aanharken van bunkers en het herstellen van pitchmarks op de greens is van belang voor een goede start van het seizoen.
Het is bovendien onderdeel van het spelplezier van alle golfers en daarnaast ook nog eens van het werkplezier van onze greenkeepers.

Zodra er voldoende aanleiding is om de baan weer qualifying te maken en de witte en blauwe tees weer in gebruik te nemen, dan zullen we dat doen en natuurlijk communiceren in de actuele baanstatus op de website. Heel veel dank voor ieders medewerking. Het greenkeepingteam en de baancommissie wenst u allen veel speelplezier!

Martin van der Schans
Clubmanager