Verslag van de croscountry wedstrijd

29-03-2024 16:58

Donderdag 28 maart was de eerste editie van een crosscountry als gezamenlijke seizoensopening van de dames- en herendagen.
Kennelijk voorziet het in een behoefte, want de inschrijving overtrof alle verwachtingen en plaatste ons meteen in de eregalerij van zeer gewilde funwedstrijden.
Tenminste, vanaf nu kunnen we wel spreken van een nieuwe categorie, nu we ons mogen voegen bij het ijzersterke ijzer 7 toernooi en de Golfstore Cup.

De weersvoorspellingen werden naarmate de dag dichterbij kwam steeds beter, maar zoals zo vaak het geval bij voorspellingen, was de werkelijkheid anders.
We werden geconfronteerd met serieuze regen, die de baan geen goed deed. Gelukkig is het tussendoor ook een poos droog geweest.
Belangrijker…. het heeft de positiviteit van de deelnemers niet nadelig beïnvloed, getuige de vrolijke verhalen over wereldballen die alsnog in het water verdwenen en grondzoekers die alsnog naast de pin eindigden.

Sommige deelnemers dachten dat het organiserend comité hoogstpersoonlijk de route had bedacht, maar de eer voor deze tour de force komt toe aan voorgangers van ons. Je hoeft een goed wiel niet opnieuw uit te vinden.

Anderen dachten dat je ook voor een shotgun wedstrijd kunt aangeven dat je vroeg of laat wilt starten….

Wij willen nogmaals eenieder bedanken die zich uiteraard geheel belangeloos heeft ingezet om deze dag tot zo’n succes te maken, maar vooral natuurlijk de enthousiaste deelnemers.

We zullen het voor volgend jaar weer op de agenda zetten!

Bé Zwart

Willy Reitsma