Verslag 1e competitie wedstrijd Heren Senioren 2

08-04-2024 16:28
Met bijgaand bericht dat wij ontvingen van Heidemeer maakt dat team iets goed………

“ Laatst was ik weer eens in Den Haag.
Wat je ook allemaal van onze regeringszetel kunt zeggen, het is een aardige stad met een prachtige ligging aan zee.
De zee. Zo nabij.
Staande op het strand zag ik golf na golf omslaan om gevaarloos uit te rollen over het wat oplopende zand.
Nu ben ik op de golfbaan in Sint Nicolaasga en zie ik hoe ons team zijn balletjes laat uitrollen over de golvende greens.
Gevaarloos voor onze tegenstanders.
Die wisten telkens in minder strokes dan wij de holes te vinden, waardoor wij hen de overwinning moesten laten.
Gefeliciteerd Groene Ster!
Groet, Heijan van de Meer "

……..want om na een competitiedag met stille trom te vertrekken is not done.

Wij , die afgelopen vrijdag onze eerste competitiewedstrijd speelden, hopen dat dit niet het nieuwe normaal wordt.
Onze gastheren op het voormalig Burggolfcomplex keken al gauw na afloop van de wedstrijden tegen een zeer schraal gevuld clubhuis aan omdat veel teams vroegtijdig aftaaiden en achtten het (derhalve?) niet nodig kond te doen van de uitslagen.
Het kan toch niet de bedoeling van de nieuw ingevoerde opzet zijn - in plaats van 27 holes er slechts 18 te spelen - om, waar wij gewend waren na afloop te borrelen en te tafelen  - met een aardige omzet voor de ontvangende club - dit verloren te zien gaan.

Troostrijk voor ons team is gelukkig de bestaande saamhorigheid welke op bijzondere wijze gemanifesteerd werd door onze reservespelers.
Heert Zijlstra tekende zowel in zijn single als in de foursome voor de overwinning.
Bé Zwart ondersteunde als caddie Frank in diens single. Kijk dat is, leidend tot een 11 - 7 overwinning, wat voor elkaar over hebben.

Heren Senioren Twee.
JanBart Barger, Machiel van Breen, Jan van der Heide, Evert Lekkerkerker, Frank Monfils, Nick Offenberg.