De Strokeplay Clubkampioenschappen

11-05-2024 10:51
Beste medeleden,
De inschrijving voor de Strokeplay Clubkampioenschappen is vanaf 1 mei geopend.

Hier nog even een berichtje over wat de deelnemers en toeschouwers, leden en familieleden, partners en kinderen, mogen verwachten:

Zoals gezegd zet de club dit jaar in op een 2-daags clubkampioenschap strokeplay event voor dames en heren op 8 en 9 juni, waaraan ieder clublid kan deelnemen. Er zullen kampioenschappen gespeeld worden in iedere handicap-categorie van, in principe (bij voldoende deelname), alle tee’s zodat ook alle leden bij het event betrokken worden. Dat geldt dus voor de lage handicappers, maar ook voor de starters die een kampioenschap van de oranje tee kunnen spelen (in dit geval stableford).

Voor de bruto winnaars vanaf de witte tee’s (heren) en blauwe tee’s (dames) is er een wisseltrofee waarin naam en jaartal zal worden gegraveerd. En natuurlijk worden deze clubkampioenen bijgeschreven op de borden in het clubhuis. De overige winnaars, tweeden en derden, zowel bruto als netto, vallen natuurlijk ook in de prijzen. Bovendien wordt van iedere kampioen een portretfoto gemaakt door Harry Steggerda van Foto Modern. Deze foto’s zullen op de, daarvoor gecreëerde “wall of fame” in het clubhuis worden opgehangen.

De organisatie heeft onze huisbrouwer Heineken bereid gevonden een enorm aantal prijzen ter beschikking te stellen. Daar bovenop krijgt iedere deelnemer ook nog een aardigheidje van Heineken cadeau.
Onze koffieleverancier Brandsma Koffie doet voor iedere deelnemer ook nog een duit in het zakje in de vorm van een aardig cadeautje.
Hout 1893 stelt een complete tuin-set ter beschikking, als prijs voor een “hole-in-one” op een, nog nader te bepalen, par-3.
Leden van de organisatie, marshals, referees, starters en wedstrijdleiders worden gekleed in een polo en bodywarmer door De Tijdwonen en zijn dus gedurende het kampioenschap duidelijk herkenbaar.
En we zijn nog niet klaar. De Commissie Business & Golf is nog in gesprek met verscheidene andere sponsoren en bedrijfsleden.

Op de zaterdagavond zal er een BBQ zijn voor alle deelnemers, maar ook andere leden en partners, kinderen, opa’s, oma’s, vrienden en bekenden die als toeschouwer aanwezig zijn heten we van harte welkom. Deelnemers kunnen hiervoor bij hun inschrijving “horeca” aanvinken. Alle anderen kunnen bij onze horeca hun deelname aan de BBQ reserveren. De kosten zijn slechts € 19.50 p.p. en voor kinderen tot 12 jaar € 1.00 per levensjaar.

Voor de jeugd organiseert de Jeugdcommissie een wedstrijdje op de par-3 baan en begeleid toeschouwen bij de wedstrijden. Wij hopen dat in samenwerking met onze pro’s en de Golfstore Friesland verscheidene presentaties en bezigheden rondom het kampioenschap kunnen worden georganiseerd. WE REKENEN OP VEEL DEELNEMERS EN BEZOEKERS.

Alle betrokken commissies, evenals onze pro’s en greenkeepers, die zich al vanaf half februari met de organisatie van het event op 8 en 9 juni bezighouden, zullen hun uiterste best doen de ideale omstandigheden te creëren om tot een waardig kampioenschap te komen, waar veel deelnemers en toeschouwers van kunnen genieten.
Dus: schrijf je in!

Machiel L. van Breen