Na de Old Grand Dad-wedstrijd werd de nieuwe John Bos Birdie Bal geïntroduceerd.

02-06-2024 20:43
Op de qua weer en sfeer voortreffelijke 30e mei 2024, streden OGD leden en enkele aspirant grootvaders, in 14 flights, om de prachtige OGD trofee.
Voor wie het (nog) niet weet: deelnemers zijn over het algemeen én grootvader én donateur van de Old Grand Dad stichting. Die stichting zorgt ervoor dat kinderen met een rugzak financieel worden ondersteund, waardoor bijvoorbeeld hulpmiddelen of andere attributen kunnen worden aangeschaft.

Wedstrijdleider Roy Mesken had alles uit de kast gehaald om de wedstrijd met mooi weer te faciliteren. En sponsoren, waaronder zijn echtgenote en Wim Kroon, bereid gevonden prijzen ter beschikking te stellen. Een geste die door alle aanwezigen bijzonder op prijs werd gesteld.
Vandaag werd ook voor het eerst gestreden om nieuwe birdie-ballen. Voor de meeste deelnemers was dit een verrassing, die tot de prijsuitreiking geheim bleef.

De wedstrijd zelf verliep voor de meeste deelnemers niet helemaal naar tevredenheid. Althans, de vooraf gewenste score werd niet gehaald. Maar er waren gelukkig uitzonderingen. En, zoals het zo vaak gaat, er kan maar de één echte winnaar zijn. Dat werd, met afstand, Atte Visser, met een score van 44 punten! En die score gaf hij nog meer cachet door een birdie te scoren. De eerste vijf deelnemers uit het klassement doen mee aan een vervolgwedstrijd (de landelijke OGD-trofee). Maar door geplande vakanties was het vervolgens voor Roy nog een hele puzzel om genoeg deelnemers te rekruteren. Dat is gelukt.

Bij de prijsuitreiking werd eerst het woord gegeven aan Jan Bart Barger en Willen Hendriksen. Beide heren hebben vele maandagen en donderdagen met John op de golfbaan doorgebracht. Ze namen de aanwezige toehoorders mee in hun emotievolle overdenking. En het besluit om, als blijvende herinnering, de John Bos Birdie Bal te introduceren. Een zeer waardevol moment en een begin van een nieuw Birdie tijdperk.
Wout de Graaf, Bert van den Berg en Bert Geilenkirchen waren daarna, naast winnaar Atte Visser, de gelukkigen die als eerste leden in de vereniging deze bijzondere bal in ontvangst namen. Een unieke en memorabele afsluiting van een bijzondere golf-dag voor het goede doel.

Een deelnemer