Geslaagde avondeditie Bedrijvencompetitie

13-06-2024 14:50
Het was een experiment, voortgekomen uit suggesties van de regelmatige deelnemers aan de bedrijvencompetitie. “Waarom niet een keer op een avond, in plaats van de gebruikelijke vrijdagmiddag?”, zo was de vraag. En daar haakte de Commissie Golf & Business gretig op in. Met vooraf, al om 17:00 uur, een zeer smakelijke pastamaaltijd met lekker veel sport-koolhydraten, tijdens de ronde via baancatering een charmant geserveerd toetje en na afloop bij de drankjes een rijkelijk voorziene borrelplank, was het afgelopen woensdagavond goed toeven voor de 12 deelnemende bedrijvenflights.

Helaas moesten de deelnemers tijdens de 9-holes ronde nog wel een paar keer een buitje trotseren, maar al met al overheerste de tevredenheid over de omstandigheden en de baan, die nog enigszins profiteerde van de wijze waarop deze voor de clubkampioenschappen geprepareerd was.

Wedstrijdleider Alie Saakstra had een mooie lijst samengesteld, waarbij de koppels over de 9 holes slechts 25% van hun reguliere gezamenlijke handicapslagen meekregen in de Texas scramble telling. En ook al is het een full scramble, waarbij beide spelers steeds vanaf dezelfde plek mogen slaan, uitdagend is het dan zeker, want je speelt toch met aanmerkelijk minder slagen dan gebruikelijk.

Mooie winnaars
Competitief was de wedstrijdvorm zeker. En dan is het voor de wedstrijdleiding ook wel mooi om te zien dat de lagere handicappers boven komen drijven.
De meest vervelende plek in de eindrangschikking (4e, dus net buiten de prijzen) was voor Tjeerd van der Meulen en Frans Hoekstra van team NIVO Noord 2. Zij eindigden met 19 punten gelijk met Elly van der Wal en Madelene Doolaard van De Tijd Wonen. De dames gingen er met de 3e prijs vandoor vanwege betere scores op de laatste holes.

De strijd om de eerste plaats werd uitgevochten door 2 single handicap koppels en bleek super spannend. Zodanig zelfs dat ook via de telling laatste 6,3, 1 holes geen beslissing kon worden verkregen en de wedstrijdleiding beide teams de eerste prijs toekende. Een terechte beslissing en beloning voor deze koppels die elk slechts 2 handicapslagen meekregen en beide ook een score van 37 bruto slagen, gelijk aan de baan en voor hen dus met 20 Stablefordpunten binnenbrachten.

Voor team Hout 1893 waren het Nicky Iles en Agnes Ploegstra die hun sponsor Douwe Koster trots maakten en hem in hun dankwoord dan ook terecht bedankten voor de uitnodiging. Douwe mag wel eens vaker bellen…
Voor team Woudstra Beheer wisten Johannes Woudstra en zijn gastspeler Diedert Wesselius van de Golfloods (www.golfloods.nl) eveneens gelijk aan de baan te spelen en daarmee de zoenen en prijzenmand van Alie Saakstra in de wacht te slepen.

Al met al een geslaagd experiment, waarbij de organisatie zich openstelde voor meer suggesties om variatie aan te brengen in dit soort netwerkwedsstrijden. Wordt vervolgd dus.

De winnende dameskoppels Madelene en Elly namens De Tijd Wonen (2e prijs) en Nicky en Agnes namens Hout 1893 (gedeeld 1ste), geflankeerd door het winnaarskoppel Johannes(l.) en Diedert (r.) namens Woudstra Beheer (gedeeld 1ste.)