Bunkers aanharken.

01-07-2024 17:28
Onlangs heeft op de site een artikel gestaan dat de baan er zo goed bij lag. Dat klopte inderdaad. De greenkeepers en anderen hebben goed werk gedaan en doen dat nog steeds.
Deden wij als golfers dat nu ook maar. De laatste tijd liggen vele bunkers er slecht bij.
Dat is niet te wijten aan de greenkeepers maar aan golfers, die niet meer de moeite nemen om hun voetafdrukken en kuiltjes die ze in de bunkers veroorzaakt hebben, aan te harken.
Omdat de bunkers er slecht bij liggen, gaan golfers hun eigen voetafdrukken en veroorzaakte kuiltjes óf niet meer aanharken óf er slechts met de club een beetje overheen. Zo belanden wij in een negatieve spiraal.
Dit is een fenomeen van de laatste tijd. Zijn het gasten die het doen, zijn het beginnende golfers die het doen, zijn het golfers die al langer lid zijn van onze club, die het doen? Wie het weet, mag het zeggen.
Een dringend verzoek van de Regelcommissie. Eigenlijk meer een opmerking, want van een “gebod” wil de Regelcommissie maar niet spreken.

Als je in de bunker bent geweest, hark je voetstappen en kuilen aan met de hark. Niet met je club!
Niets is zo vervelend om je bal uit een afdruk van een voetstap of uit een kuiltje te moeten slaan.

De Regelcommissie
1 juli 2024