Word donateur van de Stichting Handicart

07-06-2024 16:08
De Stichting Handicart is op 23 april 1986 opgericht met als doelstelling: tijdelijk of permanent mindervalide golfers in staat stellen het golfspel te blijven beoefenen.
Door donaties, giften, legaten en schenkingen verkrijgt de Stichting de benodigde gelden om handicarts aan te schaffen en te plaatsen op 114 golfclubs in Nederland.
Daarnaast heeft de Stichting Handicart afspraken gemaakt op bijna 40 banen waar geen karren van de stichting staan.
Tegen een geringe vergoeding, die ver onder de werkelijke kostprijs ligt, kunnen mindervalide golfers gebruikmaken van de beschikbare Handicart.
Dankzij de inzet van ruim 280 vrijwilligers kan Stichting Handicart haar werk doen.
In 2017 rijden er 702 Handicarts.
Op dit moment zijn er meer dan 21.500 golfers tijdens hun golfspel afhankelijk van een Handicart. Dit aantal zal door de toenemende vergrijzing de komende jaren stijgen.
De Stichting Handicart kan deze mensen alleen faciliteren als het aantal donateurs sneller blijft stijgen dan het aantal gebruikers.
Daarom roept de Stichting golfers op om donateur te worden.
Ben je al donateur, dan vragen wij je de Stichting Handicart onder de aandacht te brengen van familie en vrienden, want de kracht van de stichting ligt nu eenmaal bij de donateurs.

Ben je nog geen donateur, en wil je je aanmelden, dan kan dat via het secretariaat van onze club of via onderstaande link.
Meld je dus aan!