Fries Amateur Kampioenschap

11-09-2020 15:01
Zondag 6 september 2020 werd het Fries Amateur Kampioenschap op onze club gespeeld. Door 6 clubs en 70 deelnemers is gestreden om de Friese titels.
Zonder caddy's en publiek, maar met inachtneming van de geldende COVID-regels en met behulp van veel vrijwilligers. Die waren nodig om bijvoorbeeld de spelers
op 2 holes te starten, als spotters in de baan en als wedstrijdleiding om alle uitslagen goed te verwerken. Geweldig dat zoveel leden zich hebben ingezet om
ook dit Kampioenschap tot een succes te maken.

Het weer was prettig om te spelen, maar de baan moeilijk en dat bleek na afloop; de scores waren over het algemeen beneden verwachting..
Of zouden de spanningen te hoog opgelopen zijn? De meeste reacties gingen toch over de moeilijke baan en dat iedereen hard heeft moeten werken om de score
zo laag mogelijk te houden.

En dan de uitslag.

Bij de dames is Nicky Iles Fries Kampioen geworden met 84 slagen. Tweede werd Lineke Pluimgraaff met 89 slagen en derde Carola van Straten met 91 slagen.
En bij de heren is Ed van 't Westende Kampioen geworden met 73 slagen. Arjen Miedema werd tweede met 77 slagen en Frank Medema derde met 79 slagen.
De Groene Ster is weer de beste club geworden! Het Úleboerd blijft dus wederom voor een jaar in ons clubhuis hangen.

We hebben van veel spelers en clubs een compliment gekregen voor het goed georganiseerde kampioenschap. Iedereen die hier een steentje aan bij heeft gedragen;
heel erg bedankt!

Stefan Trip, Marten Post, Broer van Dijk en Lineke Pluimgraaff