Yellow Ball en de afsluiting van het zomerseizoen van de damesdagen

08-10-2021 13:29
Woensdag 6 oktober werd het zomerseizoen voor de damesdagen traditioneel afgesloten met de teamwedstrijd Yellow Ball.  Deze wedstrijd werd voor de 12e keer georganiseerd door Bea de Ruiter en Arda van der Wal. Vierentwintig dames streden in acht teams om de Yellow Ball-prijs. Dit jaar was dat een fles rode wijn en een met ‘Yellow Ball 2020’ gegraveerd wijnglas.
Met de in mijn garderobe gevonden paar gele sokken en een gele shawl voelde ik mij goed bewapend om de strijd aan te gaan met de andere teams. Er werd Stableford gespeeld. Iedereen speelde in totaal 6 keer de Yellow Ball. Per hole telde de score van 2 speelsters, namelijk de score van de Yellow Ball en de beste score van de andere twee speelsters.
De teamindeling lag bij de wedstrijdleiding. In mijn team zaten Gonnie van der Werf en Lineke Pluimgraaff. Het lukte ons, onder de inspirerende leiding van Lineke, om elke hole punten te verzamelen, hetgeen resulteerde in het winnen van deze wedstrijd.

Het was een fijne nazomerdag, weinig wind en er was volop zon. Na 9 holes kregen we van Meija Engelsma een heerlijke wrap. Deze werd aangeboden door een anonieme sponsor, waarvoor natuurlijk onze hartelijke dank.
Afsluitend bij het seizoen hoort ook de bekendmaking van de Birdie Queen en de Damesbokaal.

De Birdie Queen is Lineke Pluimgraaff, zij is de speelster die de meeste birdies heeft gescoord.

Daarnaast is aan Christien Wierda de Damesbokaal uitgereikt, zij heeft het afgelopen seizoen de meeste punten (262) behaald uit 7 wedstrijden.
We kijken terug op een zeer geslaagde dag.
Marijke Jelsma