Terugblik op de start van het golfseizoen

14-05-2022 18:48
Het afgelopen weekeinde hebben we de NGF voorjaarscompetitie afgesloten. Onze competitie teams zijn allemaal gastvouw en gastheer geweest op onze golfbaan. We hebben hele leuke feedback gekregen van bezoekende teams. Veel complimenten waren er voor ons horeca team en dat maakt ons natuurlijk vrolijk. Er is super hard gewerkt en in deze tijden van schaarste op de (horeca)arbeidsmarkt werd er veel gevraagd van ons personeel. Een prestatie om trots op te zijn en een goede basis om vooruit te kijken naar de rest van het seizoen!

De golfbaan is goed uit de winter gekomen en ook dat bleef niet onopgemerkt. Veel goede woorden waren er voor ons greenkeeping team en hun inzet voor de afgelopen weken. Het team van Erik van der Laan is deze week volop aan de slag geweest, dat zal u niet ontgaan zijn. Om de kwaliteit van de baan te verbeteren, zijn deze week diverse handelingen op de baan uitgevoerd. Zo zijn bijna alle delen van de baan belucht en bezand. De foregreens en greens zijn tevens doorgezaaid. Er wordt de komende periode veel aandacht geschonken aan het verbeteren van de greens. Naast grasgroei, zijn snelheid en eerlijkheid van de greens punt van aandacht. De zorg voor de baan is bij Vos in goede handen, maar we doen natuurlijk ook een beroep op uw zorgvuldigheid. Zo blijven aanharken van bunkers, terugleggen van divots en repareren van pitchmarks een punt van zorg.

Er zijn bij zowel het bestuur, secretariaat als bij ondergetekende ook reacties binnengekomen op de doorgevoerde inboek mogelijkheden voor starttijden. Binnenkort evalueren we met de werkgroep Ready Golf om te kijken of we hier en daar wat kunnen bijschaven. Zoals de tee-time module nu laat zien, zijn er genoeg speelmomenten voor iedereen, maar kunnen we nog kijken naar nog meer speelplezier voor onze leden. De Golf & Business, de dinsdagavond wedstrijd en vandaag Thank God It's Friday zijn weer van start gegaan. De temperaturen gaan ook weer de goede kant op, dus alle ingrediënten voor gezelligheid zijn aanwezig voor de komende maanden. Heel veel plezier gewenst!

Martin van der Schans
Clubmanager