Fries Amateur Kampioenschap 2022

16-09-2022 15:32
Aanstaande zondag wordt op, een naar verwachting zeer winderig, Ameland gestreden om het Fries Amateur Kampioenschap. Nu al weer voor de 21e keer.  Het toernooi bestaat voor elke categorie uit een 18 holes strokeplaywedstrijd zonder handicapverrekening. Er wordt naast de individuele dames- en herentitel in groepsverband gestreden om de clubtitel die vorig jaar op Lauswolt door onze club werd binnengehaald. Daar werd onze Lineke Pluimgraaff  Fries kampioene met 83 slagen, en onze Nicky Iles werd op bijzondere wijze tweede.  Zij  scoorde net als Lineke ook 83 slagen, maar tekende toen voor 84 slagen.... Dat jaar geen titel voor onze heren.
Elke club vaardigt een achttal deelnemers af gelijkelijk verdeeld, en respectievelijk aangeduid, als man of vrouw.  Ons team is als volgt samengesteld:
Nicky Iles, Agnes Ploegstra, Madelene den Doolaard en Joyce van der Meer,
Ed van’ t Westende, Jitze Monsma,  Ed Schreuder en Lex van der Bij
Een prachtig team dat de eer van onze Leeuwarder Golfclub De Groene Ster uitstekend vertegenwoordigt. We verwachten er veel van en wensen hen veel  succes en speelplezier.

Jan Geertsma, namens ons allen natuurlijk.