"Wintertijd" in onze keuken

20-09-2018 08:29
Sinds afgelopen maart zwaait onze kok, Sijmon Bruinsma, de scepter in de keuken. Wij hebben hem kunnen contracteren t/m de golfweek in september. Vanaf dat moment is Sijmon weer (hoofdzakelijk) werkzaam in het restaurant van de 11-Stedenhal te Leeuwarden. Het bestuur heeft voor deze constructie gekozen, omdat de omzet vanuit de keuken in het winterhalfjaar toch al niet al te groot was. De topseizoenen van een schaatsbaan en een golfbaan sluiten dan ook mooi op elkaar aan. Sijmon komt in maart ’19 weer bij ons terug.

In de winterperiode kan de keuken derhalve niet het menu voeren dat leden en gasten in de zomerperiode gewend waren. We schakelen in die periode over op een beperkte menukaart, een menukaart die wordt aangegeven door de krijtborden in het clubhuis.
Sijmon zal in de winterperiode af en toe bij ons achter de coulissen aanwezig zijn om dusdanig voorwerk te leveren dat een beperkte keuze in menu door de bediening verder kan worden afgemaakt en geserveerd. Op deze wijze kan de keuken toch iets lekkers en goeds blijven serveren. Medio maart zal de menukaart weer worden uitgebreid.