Detailplanning aanpak ontwateringsproblemen vanaf di 2 oktober

02-10-2018 07:45
We herinneren het ons vast allemaal nog wel. Onze baan was afgelopen winter lang dicht als gevolg van een veel te natte baan na het extreme weer in het najaar. In het voorjaar zijn onderzoeken uitgevoerd op de baan om te kijken waardoor de problemen veroorzaakt worden en wat we hier het beste tegen kunnen doen, zonder dat het de vereniging nu veel te veel gaat kosten.

Gezien de beschikbaarheid van de machines zullen de werkzaamheden nu vanaf di 2 oktober starten.

Van de aannemer hebben we de detailplanning ontvangen mbt de ontwateringsmaatregelen. Deze planning heeft forse consequenties voor onze leden en eventuele greenfeespelers.
Om optimaal te kunnen profiteren van het redelijk goede weer de komende weken en het ongemak in de tijd te bekorten zullen de werkzaamheden zoveel mogelijk geconcentreerd worden.
Dit heeft wel tot gevolg dat op di 2 okt en wo 3 okt lus Oost (10 t/m 18) gesloten zal zijn en op do 4 okt en vr 5 okt lus West (hole 1 t/m 9).
In de week van ma 8 okt t/m vr 12 okt zal volgens de huidige inzichten steeds een hole gesloten worden.
Gevolg van deze aanpak is dat de wedstrijden doordeweeks van di 3 okt t/m vr 6 okt en in principe ook van ma 8 okt tot en met vr 12 okt gecanceld worden.
Voor de derde week (ma 15 okt t/m vr 19 okt) moeten we nog een slag om de arm houden maar we hopen het ongemak dan te kunnen beperken.
We zullen op de website dagelijks een update proberen te geven zodat de leden zo goed mogelijk weten wat men kan verwachten. Hou dus waar mogelijk de website in de gaten.

Gezien de droogte van de afgelopen zomer zal de komende periode ook nog bijgezaaid worden.
Na deze operatie zijn we er nog niet helemaal. Het voornemen is na de ontwateringsmaatregelen een aanvang te maken met de aanpak van de paden. Daar zullen we u later nader over informeren.
Heel veel dus. Om het ongemak te beperken is ervoor gekozen de ontwateringsmaatregelen in één keer uit te voeren in plaats van gefaseerd over meerdere jaren. Het voordeel daarvan is ook dat de kwaliteit van de baan sneller verhoogd wordt.

We vragen bij deze nadrukkelijk om uw begrip.
De baancommissie.