Verslag oliebollenwedstrijd

31-12-2018 14:13
Op zondag 30 december stond de oliebollenwedstrijd op het programma. Na een aarzelende aanmelding konden de wedstrijdleiders, Jos Wardenaar en (nieuw) Nico van der Wal, de eerste lus (in gedachten alvast) in elkaar zetten. Maar gaandeweg de laatste dagen gaven zich nog veel leden op, zodat zij op vrijdagmiddag de indeling voor 84 (!!) leden konden afronden. Aangezien het een 9-holes wedstrijd betrof, hadden we uiteindelijk 2 wedstrijden; één op BaanOost en één op BaanWest. De wedstrijdvorm was greensome in de chapman-variant. Dat hield in, dat niet na de afslag gekozen moest worden met welke bal een team verder speelde, maar moest de keuze pas worden gemaakt, nadat beide spelers van een team eerst nog een keer met de bal van zijn/haar teamgenoot had geslagen.

De wedstrijdleiders: Jos Wardenaar en Nico van der Wal

De startwijze was die van een shotgun en om 12:00 uur klonk de luide knal. Alhoewel het een grijze dag was, viel het weer behoorlijk mee. Er stond maar weinig wind, zodat de gevoelstemperatuur “niet te koud” was. Tussen half twee en twee trok er nog wat dikkere bewolking met motregen over, maar rond die tijd reed Ed Schreuder met zijn zonen over de baan om eenieder te voorzien van warme chocomel.
Ondertussen was men in de keuken al vanaf 07:00 uur bezig met het bakken van oliebollen en appelflappen. Deze klus werd uitgevoerd door onze horeca manager, Bouwe van den Berg, met ons lid Roelf Otto.

De man die niet herkenbaar in beeld wou, was de appelflappenbakker

Tussen drie en half vier waren de 9 holes weer achter de rug en vulde het clubhuis zich met deze grote schare. Met wat stoelen uit de vergaderzaal erbij kon iedereen plaatsnemen. Terwijl de binnengekomen spelers zich tegoed deden aan drank en oliebol/appelflap waren de wedstrijdleiders druk in de weer om alle uitslagen na te lopen om vervolgens 2 eindstanden te kunnen presenteren. Jos nam het woord en memoreerde als eerste de uitzonderlijk grote opkomst en de gezellige sfeer. Na het aankondigen van de winnaars kregen deze uit handen van Nico de prijzen (een assortiment oliebollen en appelflappen), waarna velen nog een lange tijd bleven hangen. Van enkele leden met respectabele club-leeftijd viel te horen dat ouderwetse tijden vandaag herleefden. Gezelligheid troef en nog lekker in beweging geweest ook.

Uitslag BaanOost:
  1. Feije van der Meer / Harry Steggerda          30 ptn
  2. Saapke Binnema / Johan van der Meer        23 ptn
  3. Wessel Bouman / Piet Hoekstra                    22 ptn
Uitslag BaanWest:
  1. Bea Reumer / Wijnand Reumer                     24 ptn
  2. Teddy Reitsma / James Witteveen                22 ptn
  3. Fenna Terpstra / Jan Vijver                          20 ptn

En nu . . . op naar de nieuwjaarswedstrijd op zondag 6 januari.