Een nieuwe lente!

14-04-2019 21:01
De sonore bas van Foppe Oreel laat qua inhoud en geluidsvolume een tekst los die telkenjare niet is mis te verstaan.
In het clubhuis is Heren Senioren Vier bijeen. Geen der leden is afwezig. Niemand zou durven weg te blijven na de oproep van de captain.
Niemand weerspreekt zijn tekst. “Dit jaar gaan wij voor het kampioenschap!”
Een nieuwe lente, een vertrouwd geluid.

Op 12 april 2019 bonden de heren de strijd aan met als tegenstander een team uit … of all places… Roden.
Holthuizen noemen die golfers zich.
Maar daar werd niet gespeeld. Nee, dat werd gedaan in Gasselternijveen. Wie bedenkt zoiets?
De wegen der Nederlandse Golf Federatie zijn ondoorgrondelijk.
Maar het moet gezegd de club aldaar, ‘De Semslanden”, heeft een niet te versmaden baan. Fraai aangelegd. Goed onderhouden.
De Heren voelden zich eigenlijk meteen op hun gemak. Teveel zelfs?
Was het daarom dat na afloop toch met enig ongemak de uitslag werd bekeken? Had het team het toch tè gemakkelijk opgevat?

In het clubhuis van De Groene Ster kan men, bij hoge uitzondering, wel eens geluiden horen van leden die niet onverholen bewonderaars zijn van Heren Senioren Vier.
Tot die critici behoren ook die mensen die zeggen: “Het is toch een nieuwe lente, een nieuw geluid.”

Heren Senioren Vier komt hen tegemoet.
Het nieuwe geluid dat zij zullen laten horen, is een lofzang op hun tegenstanders.
Nooit eerder gingen de heren zover hun tegenstanders bij name te noemen.
Maar inmiddels begrijpen zij ook wel welk een eer het is je naam te zien gekoppeld aan die van hen.
Dus: P. Scheffer, B. Pruis, W. Knops, H.Waninge, R. Gnodde en F. Labberton zullen blij verrast bij het raadplegen van Wikipedia, waar de actuele belevenissen van HSV alweer bondig zijn weergegeven, hun eigen namen zien staan.
Knops en Waninge als verliezers van Evert Lekkerkerker en Thys Tjalma.
Scheffer die gelijk wist te spelen tegen Frank Monfils.
Maar dan Labberton, Gnodde en Pruis, over hen komen de eerste berichten al binnen dat zij worden voorgedragen als ereleden van Holthuizen, immers zij wisten te winnen van respectievelijk Nick Offenberg, captain Foppe Oreel en Jan van der Heide.
Omdat Foppe en Nick ’s ochtends twee punten voor het team in de wacht sleepten, werd de einduitslag bepaald op Holthuizen / Groene Ster   11 - 7.
Een nieuwe lente, een vertrouwde uitslag!

Voor Heren Senioren Vier,
Nick