IJzer (7) smeden als het heet is.

20-07-2019 13:58
Daar stond ik dan, met de wisselbokaal en €77,77 in handen na de winst in het IJzer 7 toernooi!
In mei van dit jaar ben ik, samen met een goede vriend, gestart met het traject naar baanpermissie. Onder begeleiding van golfpro Ricardo en mijn mentor Johannes Woudstra heb ik ontzettend veel geleerd in de afgelopen maanden.
Na deelname aan de beginnerswedstijd eind juni en het behalen van mijn handicap begin juli, werd ik na een instuifwedstrijd op dinsdagavond gewezen op het IJzer 7 toernooi.
Ik heb mij daar toen direct voor inschreven met het idee dat het mijn eerste volledige 18 holes zouden zijn en daarmee een leuke en goede oefening!
Met mijn flightgenoten Wout, Harry en Liesbeth had ik het niet beter kunnen treffen en ook het weer was fantastisch! In de zon, genieten van de prachtige omgeving en onderwijl een balletje slaan.
Na een aantal holes gespeeld te hebben werd ik door Liesbeth gewezen op een grove fout: mijn sokken waren te kort!
Zoals passend is voor een beginnende golfer sloeg ik bij een aantal holes mindere ballen, maar wist ik bij iedere hole 1 of meer punten te scoren.
Je moet het ijzer smeden als het heet is, als beginnende golfer en de extra slagen die daarbij horen.
Na de wedstrijd werden de uitslagen verzameld en bleek dat ik, door een te laag gespeelde playing handicap, niet 33 maar 37 punten had verzameld.
Dat maakte mij de winnaar van het toernooi en betekende ook dat ik mocht speechen voor een groot aantal golfliefhebbers. Iets waar mijn mentor me nog niets over had geleerd.
Kortom, het was een prachtige dag en geweldig georganiseerd, dank daarvoor aan wedstrijdleiding en organisatie.
Inmiddels ben ik lid geworden van de club en ga ik rustig door met oefenen, want zoals een bekende quote zegt: speel alsof je nog nooit hebt verloren en oefen alsof je nog nooit hebt gewonnen!

Léon Lijzenga