Overpeinzing van een marshal

23-01-2020 11:16
Al een aantal jaren rijd ik op deze club rond als marshal. In die hoedanigheid is me iets opgevallen wat ik graag met jullie wil delen. Ik heb geconcludeerd dat ik erg trots ben op de leden van onze golfvereniging! Maar Greenfeespelers deugen niet. Zo, dat moest ik even kwijt.
“Hoe kom je daar nu bij? ”, zult u zich afvragen. Dit heb ik ontdekt door wetenschappelijk onderzoek, met behulp van de statistiek en het mechanisme van induceren en deduceren.
Hoe ben ik tot deze conclusie gekomen?
Als marshal, maar ook als speler, ben ik begonnen met het inventariseren van het aantal ongerepareerde pitchmarks.  Gemiddeld zijn er drie ongerepareerde pitchmarks per hole. Daarnaast heb ik gevraagd, door middel van een aselecte steekproef, aan onze leden of zij pitchmarks repareren. Ik vroeg dit op de baan, op het terras en in het restaurant. Na 3 jaar heb ik nu een representatieve set van uitkomsten. Met 99,8 % zekerheid (voor de liefhebbers 2 maal de standaarddeviatie) kan ik zeggen dat al onze leden hun pitchmarks repareren.
Op onze baan spelen leden en greenfee spelers.
Logische conclusie: Alle niet gerepareerde pitchmarks worden uitsluitend (99,8%) veroorzaakt door greenfee spelers.
Bij deze dan ook mijn verzoek aan het bestuur om geen greenfee spelers meer toe te laten op ONZE baan.
Jan H.