Elfstedentocht 2020!

18-02-2020 11:20
Onder uitstekende omstandigheden werd vrijdag 14 februari, op golfbaan de Groene Ster, de Elfstedentocht "gespeeld”. Er was een mooie opkomst van 26 golfers.
Dick S (bedankt!) had een mooi parcours uitgezet, met allerhande obstakels, zoals "wakken" en "kistwerken” waar je langs, door of overheen moest. En holes waar je alleen een specifieke club mocht gebruiken, dus moest "klunen". Nu heeft west 9 holes dus te weinig voor 11 steden, toegevoegd waren op de par-3 baan, afslaan van hole 1 en uitholen op hole 4, en hole 5 alleen met de S en de putter.

Tevens ook een vragenlijst, met op elke hole een vraag. Deze vragen opgesteld door Jan H, waren ook best pittig, (zelfs met "stiekem" gebruik van internet). Bijvoorbeeld deze; Bij het schaatsen gaat het natuurlijk om snelheid. "Wie was de eerste hardrijder die tijdens een wedstrijd op de 500 meter, de eerste 100 meter binnen de 10 sec. kon afleggen". Dit was Leo Linkovesi met 9.8 en de gehele 500 meter deed hij in 46 sec. Van de 11 vragen was de hoogste score 8 goed.

Elke flight had een teamcaptain, die voor elke hole de omschrijving bij zich had, dat was best lastig zo bleek. Er was een flight die een hole had gespeeld, maar terug moest, omdat er alleen met een ijzer 7 mocht worden gespeeld, en een flight dacht dat hole 10 en hole 11wel overgeslagen kon worden.

Voor de start was er in het clubhuis een lekker stuk koek met roomboter en een beker chocolademelk, en door de baan verzorgde de marshal ons met droge worst en choco met eventueel een BB-tje. En na binnenkomst gezellig borrelen en afsluiten met snert en roggebrood met spek.

Dan hadden we voor de winnaars leuke prijsjes, en voor een aantal welke slechts 1 vraag goed hadden een poedelprijs. Nml. een setje vrijkaarten en consumptiebonnen voor en aangeboden door de IJshal! Dank daarvoor!
Zoals gebruikelijk hadden we een leary op hole 2 welke gewonnen werd door Bjinse Wolters.
De longest op hole 7 was bij de dames voor Ina Morsink, en bij de heren voor Sierk Hondema.
Voor de prijswinnaars van de wedstrijd telde de score van de stableford wedstrijd samen met de score van de vragen als totaal. De hoogste score, en dus de 1e prijs werd behaald door Ina Morsink met 17 stbf. en 8 vragen goed totaal 25 pnt. De 2e prijs voor Folkert Bandsma met totaal 23 pnt. En de 3e prijs Bjinse Wolters ook met 23 pnt.

Rest mij eenieder te bedanken die aan deze gezellige middag hebben mee gewerkt!
En graag tot ziens, bij de bedrijven competitie, waar we het leuk en aantrekkelijk hopen te maken met verschillende wedstrijd vormen over 9 en 18 holes!
De datums zijn; vrijdag 17 april, woensdag 27 mei, woensdag 24 juni wat tevens onze sponsordag is, vrijdag 21 augustus en vrijdag 18 september. Op 9 oktober is er een 4**** sponsordag.  Groetjes FE.