Nieuws van de baancommissie

30-03-2020 17:32
Helaas zijn golf en de golfbaan voorlopig even “out of bounds”. Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar nu het alleen nog maar over Corona en alles wat daarmee samenhangt lijkt te gaan, krijg ik langzaam maar zeker het gevoel dat golf iets is van een andere planeet.
Niettemin heb ik verleden week nog even contact gehad met Erik. Hij blijkt verplicht thuis te zijn, omdat zijn echtgenote koorts heeft. Zij werkt bovendien in het ziekenhuis. Zelf voelt Erik zich prima, maar hij is verplicht “binnen”.
Alex neemt intussen waar. Het onderhoud van de baan gaat voortvarend. Voorzover het vanaf de weg kon worden beoordeeld, zag het er allemaal prima (en zeer aantrekkelijk) uit. Ook werd er verleden week nog druk gereden met baggerslib, het is nu afgevoerd. Volgens Erik is het verwijderde hout inmiddels versnipperd, zijn stobben gefreesd, greens gespoten, fairways geslit en wordt er gemaaid waar nodig.
Deze week is begonnen met het ”hol" beluchten. Verder werkt men zoals jullie waarschijnlijk weten volgens de richtlijnen RIVM. D.w.z: weinig onderling contact en beperkt gezamenlijk koffiedrinken en lunchen.
Overigens heeft de SGL inmiddels een verzoek gericht aan de gemeente Leeuwarden voor ontheffing voor het voortzetten van het onderhoud aan de baan door Vos. Dit op basis van een advies van de NGF die dat weer baseert op een advies van “vereniging sport en gemeenten”.
Er bestond verdeeldheid tussen de diverse gemeenten over de vraag of zo’n ontheffing nodig is, maar we hebben de ontheffing inmiddels ontvangen van de gemeente Leeuwarden. En zo gaat het onderhoud rustig door.

Peter Slot
VZ Baancie