Jubileum

JUBILEUM GOLFWEEK

Op 23 september 2018 bestaat Leeuwarder Golfclub De Groene Ster 30 jaar. Reden om de jaarlijkse golfweek in september een extra feestelijk tintje te geven.
Er is een o.a. een zeer afwisselend wedstrijdprogramma samengesteld waarbij alle leden, jong, oud, beginnend of gevorderd wel iets van hun gading zullen vinden.
Ook de horeca doet er tijdens de feestweek een schepje bovenop met het culinaire thema Fan Fryske Grûn. Tijdens en na het golfen kun je genieten van hapjes en
gerechten met Friese streekproducten. De verjaardagswedstrijd valt dit jaar ook nog eens op de oprichtingsdatum, 23 september! We besluiten de Schepmantrofee
met een afsluitend diner, ook voor degenen die niet golfen. Kortom, doe mee en laten we er samen een mooi verjaardagsfeest van maken!

Wedstrijdprogramma:

maandag 17 september:     Frisian Cup

woensdag 19 september:   Culi-Golf Invité

vrijdag 21 september:    Cross Country

zaterdag 22 september: Cross Country Jeugd en DDWW (door de week werkenden)
en 9-holes Cross Country voor starters en zij die 9 holes genoeg vinden

zondag 23 september: Schepman Trofee
en aansluitend Jubileum diner

Zet de data alvast in je agenda!
Nadere info volgt.

Hoe het begon
In 1986 nam een groepje enthousiastelingen het initiatief om te komen tot de aanleg van een golfbaan bij Leeuwarden. Het was prima om zo’n plan te hebben, maar om het dan ook te realiseren is een heel proces.
Maar in 1988 werd onze club opgericht en sindsdien zijn we stapsgewijs begonnen. Eerst op voetbalvelden, met af en toe een uitstapje naar een zwembad, en vervolgens via een oefenlocatie met 6 holes.
Daarna zijn we doorgegroeid naar een fantastische 18 holes baan met een prachtig clubhuis.
Hoewel het karakter van een lidmaatschap van een golfclub anno 2018 wat anders beleefd wordt dan destijds, is er toch alle reden om even een terugblik te geven op dit 30 jarig bestaan.
Joost Schepman is het archief ingedoken en heeft daarvan een video gemaakt.

In juni 1998 is deze foto gemaakt. De vloer van het restaurant ligt er in. Herkent u het jongetje nog. Wordt binnenkort 23 jaar.